استاندار مازندران: طرح توسعه مازندران متناسب با شرایط روز اقتصادی، تحریم و بیکاری در دستور کار بازنگری قرار گرفت.
کد خبر: ۷۴۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 25 May 2019

استاندار مازندران: طرح توسعه مازندران متناسب با شرایط روز اقتصادی، تحریم و بیکاری در دستور کار بازنگری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، احمد حسین زادگان امروز در نشست شورای برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه کشاورزی، صنعت و خدمات تاکنون مبنای توسعه استان بوده است گفت: با توجه به شرایط روز کشور و نیز لزوم تغییر محور‌های توسعه‌ای، طرح پیشنهادی توسعه مازندران با اولویت استارت آپ و اشتغال در فضای مجازی به اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی استانی ارائه و پس از بررسی بیشتر در این شورا مصوب و اجرایی خواهد شد.
رئیس شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اینکه با تصویب طرح توسعه استان در شورای برنامه ریزی، همه دستگاه‌های اجرایی موظف به سرانجام رساندن سند راهبردی توسعه استانی بر اساس این برنامه هستند افزود: بودجه امسال مازندران نیز بر اساس طرح تصویب شده توسعه جدید در استان، اختصاص داده می‌شود.
حسین زادگان گفت: بر اساس سند توسعه راهبردی مازندران تاکنون محور‌های توسعه استان به ترتیب با اولویت کشاورزی، صنعت و خدمات (گردشگری) بوده که ۲۰ درصد اشتغال استان به بخش کشاورزی، ۳۳ درصد به صنعت و بقیه به بخش خدمات مربوط هستند.
استاندار مازندران با اشاره به فعالیت تنها ۳۲۰ هزارنفر بهره بردار در بخش کشاورزی استان افزود: بر اساس مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران اگر اعتبار مازاد ۶۰۰ میلیارد ریالی پارسال ویژه دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان خرداد امسال توسط دستگاه‌های مربوطه جذب نشود، در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.
رئیس شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران، اعتبار عمرانی پارسال استان را حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود طرح‌های آماده برای اجرا، مشکلی برای جذب این میزان اعتبار مازاد دستگاه‌های اجرایی وجود نداشته و با تلاش مدیران استانی، هیچ مبلغی از اعتبار عمرانی مازندران برگشت داده نخواهد شد.
حسین زادگان به ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی پیشنهاد شده برای مازندران اشاره کرد و افزود: با تصویب شورای توسعه و برنامه ریزی این طرح‌ها با اولویت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی امسال عملیاتی می‌شود.
استاندار مازندران، ساخت نیروگاه‌های برق کوچک با سرمایه گذاری بخش خصوصی، پایانه آبزیان، مجتمع حمل و نقل، کشت گیاهان دارویی در زمین‌های شیب دار را مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار