رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰سند برای موقوفات این شهرستان صادر شد.
کد خبر: ۷۴۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 23 May 2019

 رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰سند برای موقوفات این شهرستان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، محمدحسین فاضلی با اشاره به تنظیم سند اجاره موقوفات توسط مردم گفت: ۲۴۰سند اجاره وقفی از ابتدای امسال تاکنون تنظیم شده است.
رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود با بیان اینکه سنت ماندگار وقف بر اساس نظر علما و مراجع بسیار مورد تاکید قرار گرفته و غصب در املاک اوقافی بدون اجازه متولی حرام و اعمال عبادی در این مکان‌ها که حق وقف آن پرداخت نشده باشد اشکال دارد افزود: ۳۰دستگاه دولتی به اوقاف بدهکار بوده که بر اساس قوانین شرعی و قانونی هر چه زودتر باید مطالبات پرداخت شده و این سازمان با مکاتبات و مذاکرات مبلغ مطالبات را به اداره‌ها و دادستان اعلام که مسولیت شرعی و قانونی نپرداختن، بر عهده مدیر دستگاه مربوطه خواهد بود
محمدحسین فاضلی گفت: ۱۰دستگاه اجاره موقوفات تا پایان سال۹۷ پرداخت شده و فقط از ابتدای امسال تاکنون را بدهکارند. همچنین ۴دستگاه اجاره پارسال و امسال را به موقوفات بدهکار بوده و با توجه به سهم مشاعی موقوفات سورک، وقف شامل همه دستگاه‌های اجرایی شده و می‌بایستی همه دستگاه‌ها نسبت به تعیین تکلیف و تسویه حساب با موقوفات اقدام و در اجرای امینانه نیات واقفان شریک شوند.
رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود، به وجود ۲۸ امامزاده و بقعه در میاندورود اشاره و از فعالیت عمرانی در ۶بقعه خبر داد و افزود:با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در پی تثبیت املاک موقوفات بوده و از از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰رقبات موقوفه در شهرستان میاندورود سنددار شدند.
محمدحسین فاضلی گفت: مردم ولایتمدار می‌توانند اموالشان را برای نیاز‌های روز جامعه وقف کرده و قبل از آن برای تنظیم وقفنامه به اوقاف مراجعه کنند. همچنین معتمدان و بزرگان روستاها، مسئولیت وقف‌های گذشته(سنتی) را به اداره اوقاف و امور خیریه سپرده تا موجب بهره وری در موقوفات و حفظ آن‌ها در برابر موقوفه خواران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار