استاندار مازندران در این دیدار اظهار داشت که نقشه راه کشاورزی استان باتوجه به ظرفیت های خالی و مغفول تهیه و تدوین شود. رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رییس و محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با دیدار کردند.
کد خبر: ۷۴۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 22 May 2019

به گزارش تابناک مازندران، شهیدی فر رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این دیدار گزارشی از فعالیت های تحقیقاتی بخش کشاورزی استان ارائه و بر توسعه فعالیت های تحقیقاتی برای توسعه و تولید پایدار محصولات کشاورزی استان تاکید کرد. رمضانپور رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران نیز اهم فعالیت های مرکز در حوزه بذر و نهال، گیاهپزشکی، آب و خاک، جنگل و مرتع، زراعی و باغی، دامی و شیلاتی را به استاندار مازندران ارائه داد. استاندار مازندران در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رییس و محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه:مرکز تحقیقات باید مرکز توسعه ی فعالیت های تحقیقاتی بخش کشاورزی استان به ویژه محصولات مهم و استراتژیک استان باشد، تشریح کرد:

در دیدار استاندار مازندران و رییس جهاد کشاورزی چه گذشت؟
 

کشاورزان باید نتایج فعالیت های تحقیقاتی را به خوبی لمس کنند و این تحقیقات باید منجر به افزایش تولید و تولید محصول سالم شود. حسین زادگان با تأکید بر اینکه:بهره وری در استان نهادینه شود و افزایش بهره وری باید مورد پایش و ارزیابی قرار گیرد، افزود:تولید و تامین نهاده های دامی از الزامات توسعه صنعت دامپروری است که باید با فعالیت های تحقیقاتی بتوانیم در این زمینه در استان خودکفا شویم. استاندار مازندران با اشاره به اینکه:

محور توسعه استان کشاورزی است و باید کاری کنیم که کشور به محصولات کشاورزی استان وابسته باشد، تأکید کرد:نقشه راه کشاورزی استان باتوجه به ظرفیت های خالی و مغفول تهیه و تدوین شود.

مقام عالی دولت در استان مازندران، افزود:توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید همراه با ایجاد اشتغال، مورد حمایت و توجه جدی جهاد کشاورزی قرار گیرد. وی با بیان اینکه:اراضی شیبدار استان شناسایی و برای زراعت چوب در اختیار بهره برداران قرار گیرد، افزود:امکان سنجی و مکان سنجی طرح توسعه آبخوانداری در استان تهیه و ظرف یک هفته به استانداری مازندران ارسال و از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح های آبخوانداری استان استفاده شود. استاندار مازندران در ادامه اضافه کرد:گزارش کاملی از طرح تحقیقاتی و مطالعاتی اراضی شیبدار استان تهیه و در اختیار استانداری مازندران قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه:توجه به فعالیت های تحقیقی باید در استان بصورت جدی دنبال شود و تحقیقات باید کاربردی باشد، خاطرنشان کرد:طرح نمایشگاه دائمی گل و گیاه استان مورد حمایت استانداری است و طرح آن ارائه شود. خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار