مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان در سطح استان مازندران، گفت: سعی می‌شود بیشتر این برنامه‌ها ازجمله لذت لبخند با محوریت و مشارکت بیشتر خیرین اجرایی شود.
کد خبر: ۷۴۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 22 May 2019

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان در سطح استان مازندران، گفت: سعی می‌شود بیشتر این برنامه‌ها ازجمله لذت لبخند با محوریت و مشارکت بیشتر خیرین اجرایی شود.
 رضا نوروزی در گفت‌وگو ی اظهار کرد: کمیته امداد دو هدف عمده دارد که باید به آن توجه شود، یکی از آن‌ها خدمت مستقیم به محرومان، نیاز‌مندان و افراد در معرض فقر برای رفع مشکلات معیشتی با هدف و محوریت توانمندسازی است و هدف دیگر کمیته امداد که بسیار مهم بوده و آثار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فردی بسیار بالایی دارد به ترویج فرهنگ خیر، احسان و نیکو کاری مربوط می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته کمیته امداد توفیق پیدا کرد که خدمات مناسبی در حد توان با توجه به مشکلات و تکان‌های اقتصادی شدیدی که در جامعه به وجود آمد به افراد تحت پوشش ارائه کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده خاطرنشان کرد: حدود 15 هزار خانوار به مددجویان کمیته امداد اضافه شدند که با توجه به این مشکلات سختی کمتری را تحمل کنند و خدمات ضروری به آن‌ها ارائه شود.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته هدف پایدارسازی مشاغلی بوده که قبلاً ایجاد شده بود، با توجه به مشکلات اقتصادی اما توانستیم به فضل الهی با کمک همه عزیزان و همکاران پر تلاش در حوزه‌های بانکی، صنعت، کار و تعاون بیش از چهار هزار و 700 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد و دیگر نیازمندان جامعه ایجاد کنیم که با توجه به مشکلات اقتصادی هدف ما سه هزار تا سه هزار و 500 شغل بوده است.

وی گفت: برای نمونه این مشاغل در حوزه‌های خدماتی، صنفی، صنعتی و به ویژه در بخش‌های کشاورزی و دامداری در استان مازندران به فراخور هر شهرستانی که مزیت‌های اقتصادی بهتری داشته و توانایی‌های وجود داشته کارهای ویژه‌ای در آن‌جا انجام شده و تلاش می‎‌کنیم که پایدارسازی مشاغل و شغل‌های جدیدی را امسال دوباره طراحی و ارائه کنیم.

* ترویج انفاق با محوریت خیرین

نوروزی با اشاره به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در حوزه فرهنگ انفاق و نیکوکاری برگزاری مراسم مختلف همچون افطاردهی و اطعام در دستور کار قرا ردارند که در ظاهر کمک به فقرا است اما اصل قضیه ترویج فرهنگ انفاق، احسان و اطعام نیازمندان است که تمام خیر و برکت آن به خیرین می‌‌رسد و باعث می‌شود هم فضای جامعه تلطیف شده هم این افراد مسئولیت‌های اجتماعی خود را برآورده سازند و تکالیف الهی خود را به جا آورند، بدین صورت در واقع یک سرمایه اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی افزود: کار دیگری که در این ماه عزیز انجام می‌شود، پیدا کردن حامی برای ایتام و محسنین نیازمند است، به ویژه با محوریت محسنین که ما امسال دوباره کار را شروع کردیم و در هفته اکرام که از پانزدهم ماه مبارک رمضان، تولد امام حسن مجتبی شروع می‌شود تا بیست و یکم که شهادت امام علی است، ادامه دارد ما انرژی بیشتری می‌گذاریم و پایگاه‌های میدانی را هم در مساجد و مکان‌هایی که مراسم شب‌های قدر برگزار می‌شود و حتی در برخی از میادین پر رفت و آمد استانی برپا خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه بیش از چهار هزار یتیم و حدود سه هزار محسنین تحت پوشش این طرح قرار دارند، خاطر‌نشان کرد: همه ایتام تحت پوشش دارای حامی هستند ولی محسنین، حدود سه هزار فرزند دیگر بدون حامی هستند که تلاش می‌کنیم برای آن‌ها نیز حامی‌یابی کنیم و به محسنینی که حامیان کمتری دارند حامی اضافه کنیم تا مبلغ دریافتی آن‌ها از طرف خیرین بیشتر شود که این هم در راستای ترویج فرهنگ احسان ونیکوکاری است که یکی از طرح‌های فاخر کمیته امداد در سطح کشور و حتی بین‌الملل به شمار می‌آید.

این مسئول طرح لذت لبخند را از دیگر برنامه‌های اجرایی این ماه مبارک برشمرد و اضافه کرد: این برنامه در حوزه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری بوده و این روزها در شهرستان‌های مختلف مازندران برگزار می‌شود که در سال گذشته هشت برنامه برگزار شد اما امسال برای 16 شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه گفت: این برنامه هم با حضور خیرین برگزار شده و کمیته امداد هزینه‌ای نکرده است و در واقع مهمان خیرین است، هزینه‌های اجرایی و افطاردهی با خود خیرین و اعضای محترم شوراهای شهر و روستا، فرمانداران و ائمه جمعه هستند که این برنامه را اداره می‌کنند .

* لذت لبخند خانه‌دار شدن

نوروزی محوریت این طرح را ساخت مسکن برای ایتام دانست و اضافه کرد: حدود 350 یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند که مشکل مسکن دارند که با توجه به این، ما پویشی را با همکاری صدا و سیما با عنوان پویش ساخت مسکن ایتام برای 200 یتیم برنامه‌ریزی کردیم، همه افرادی که این سطوح را می‌خوانند بتوانند به خصوص در حوزه اهدا زمین و مصالح کمک کنند.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند مبالغ نقدی خود را از طریق شماره گیری *80*741*0029# با عنوان کمک به ساخت مسکن ایتام که کد شناسه اختصاصی 33363 را دارد با داشتن هر کارت شتابی واریز کنند تا مستقیما برای ساخت مسکن ایتام ارسال شود.

مدیرکل کمیته امداد مفتاح‌الجنه را از جمله کارهای دیگری که در این ماه صورت می‌گیرد برشمرد و مطرح کرد: در کل کشور و در طول سال این اتفاق خجسته می‌افتد اما در ماه مبارک رمضان تمام شهرستان‌ها با حضور مسئولان شهرستانی با دو نیت آشنایی و هم‌نشینی مسئولان نظام و افرادی که مشغولیت‌های مختلف دارند برگزار می‌شود.

نوروزی در پایان گفت: آشنا شدن با نیازمندان و مشکلات آن‌ها و از طرف دیگر با حضور خیرین از جمله برنامه‌های این طرح است که بتواند مشکلی از مشکلات مدد جویان کمیته امداد که صله رحم می‌کنیم و به خدمت آن‌ها می‌رویم کم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار