فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و انهدام باند جعل درگاه بانکی با 2میلیارد ریال سرقت اینترنتی خبر داد.
کد خبر: ۷۴۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹ 22 May 2019

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و انهدام باند جعل درگاه بانکی با 2میلیارد ریال سرقت اینترنتی خبر داد.
سردار سید محمود میرفیضی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان استان به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش به ارزش 123 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسي هاي به عمل آمده و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، مجرمان با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق جعل درگاه بانکی(فیشینگ) پس از برداشت غیرمجاز اینترنتی، وجه سرقتی را از طریق کارت های بانکی مشخص و از طریق دستگاه خودپرداز برداشت می کنند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به شناسایی یکی از متهمان به جعل و سرقت های اینترنتی، افزود: متهم پس از دستگیری در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی با همکاری دو همدستش اقرار کرد.

میرفیضی، خاطر نشان کرد: دو همدست متهم این پرونده نیز پس از شناسایی با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند که در تحقیقات پلیس اظهار داشتند با ایجاد کانال همسريابي و صيغه يابي در شبکه های اجتماعی و جعل درگاه هاي بانکي به اطلاعات حساب بانکی شهروندان دسترسی و به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان اقدام می کردیم.

فرمانده انتظامی مازندران،افزود: متهمان در ادامه تحقیقات پلیس، تاکنون به 2 میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان اقرار کردند.

میرفیضی، گفت: برابر بررسی های به عمل آمده، اعضای این باند تاکنون به اطلاعات حساب بانکي 682 شهروند دسترسی پیدا کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار