وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شورای عالی رفاه بر پرفروغ نگه داشتن چراغ خدمات حمایتی به مردم آسیب دیده سیل زده و تامین اعتبار مورد نیاز برای ادامه امدادرسانی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۴۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 21 May 2019

نشست شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی امروز با حضور محمد شریعمتداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سه شنبه) برگزار شد و در آن مباحث اصلاح اساسنامه صندوق های بیمه ای حمایتی و اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده توسط سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان ارائه شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مصوبات این نشست که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: با ترکیب تمام اعضا جلسه ‌ای تشکیل شد و با توجه به اینکه تعدادی از صندوق‌های بیمه‌ ای حمایتی اساسنامه قانونی ندارد یا اینکه ساختار آنها باید مورد بازنگری و اصلاح شورای عالی قرار گیرد بحث شد.
وی با بیان اینکه 14 تا 15 صندوق مشکل دارند، افزود: صندوق حمایتی بازنشستگی آینده ساز یکی از این صندوق هاست که بر اساس پیشنهاد اعضا باید اساسنامه آن اصلاح شود و تقدیم شورای بالادستی مربوطه شود.
شریعتمداری اظهار داشت: ماده 15 قانون جامع ساختار رفاه و ترکیب ذخایر و نحوه بهره برداری از صندوق ها باید در شورای عالی رفاه و بازنگری آن از دیگر مواردی بود که در نشست شورای عالی رفاه بحث شد و دستورالعملی تهیه شد که صندوق‌ها مکلف به اجرای آن شدند.
وی تاکید کرد: ذخایر دریافتی از بیمه شدگان باید در نهایت به نحوی مدیریت شود که به توانایی و پایداری صندوق در ادامه مسیر تبدیل شود.
شریعتمداری افزود: یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست که با توجه به نظر رئیس جمهوری باید پیگیری شود، خروج صندوق ها از بنگاهداری است و از مهمترین مفاد ابلاغی به تمام صندوق ها خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار