فرماندار شهرستان اسکو با انتقاد از نگاه نقطه‌ای به گردشگری گفت: متاسفانه غالب نگاه‌ها در گردشگری شهرستان نگاه نقطه‌ای بوده و به عنوان مثال کل مسیر اسکو تا کندوان بدون برنامه رها شده است.
کد خبر: ۷۴۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 17 May 2019

فرماندار شهرستان اسکو با انتقاد از نگاه نقطه‌ای به گردشگری گفت: متاسفانه غالب نگاه‌ها در گردشگری شهرستان نگاه نقطه‌ای بوده و به عنوان مثال کل مسیر اسکو تا کندوان بدون برنامه رها شده است.
 بلاغ،رضی منش آیین تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی شهرستان اسکو گردشگری را سومین صنعت پردرآمد جهان دانست و اظهار داشت: این صنعت در حال حاضر سومین صنعت پردرآمد دنیا است و به سرعت در حال تبدیل شدن به نخستین صنعت پردرآمد دنیا است.

 

وی افزود: با اینکه ایران رتبه ۱۰ جهان از نظر آثار تاریخی و باستانی و رتبه ۵ جهان از نظر جاذبه‌های طبیعی را به خود اختصاص داده است، اما از نظر جذب گردشگر رتبه‌ای متناسب با ظرفیت‌ها ندارد که قابل پذیرش نیست.

فرماندار اسکو ادامه داد: همه دستگاه‌ها و نهادها باید در کنار دولت تلاش کنند تا در سال ۱۴۰۴ افق سند چشم انداز بیست ساله مبنی بر جذب سالانه ۲۰ میلیون گردشگر محقق شود، رقمی که در حال حاضر سالانه ۵ میلیون نفر است.

رضی‌منش توجه به گردشگری را از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ۹۸ عنوان کردند، اولویت اصلی کشور در سال‌جاری رونق تولید است و محقق ساختن این مهم جز از طریق توجه به ظرفیت‌های داخلی از جمله در حوزه گردشگری میسر نخواهد شد.

وی شهرستان اسکو را دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری دانست و گفت: تلاش می‌کنیم شهرستان را به قطب گردشگری شمال‌غرب کشور تبدیل کنیم و در این راستا نیازمند حمایت جدی سازمان میراث فرهنگی از طرح‌ها و برنامه‌ها هستیم. به ویژه در سال رونق تولید، توجه به اقتصاد گردشگری و اشتغالزایی ناشی از آن بسیار مهم خواهد بود.

رضی منش افزود: از جمله در این خصوص ۳۴ اقامتگاه بوم گردی در سطح شهرستان دایر گردیده که شهرستان را به رتبه دوم استان در این خصوص تبدیل کرده است.

وی افزود: شهرستان اسکو می‌تواند فراتر از شهرستان برای کل استان در حوزه گردشگری درآمدزایی داشته باشد و این مهم با برنامه‌ریزی دقیق و کار کارشناسی در دسترس است.

فرماندار اسکو مطالعه را حلقه مفقوده گردشگری شهرستان معرفی کرد و از همه دستگاه‌ها خواست با نگاه علمی و کارشناسی، زمینه های رونق این صنعت را در شهرستان فراهم کنند.

رضی منش با انتقاد از نگاه نقطه‌ای به گردشگری اظهار داشت: متاسفانه غالب نگاه‌ها در گردشگری شهرستان نگاه نقطه‌ای است و به عنوان مثال کل مسیر اسکو تا کندوان بدون برنامه رها شده در حالی که این مسیر گردشگری سرشار از مناظر طبیعی است و باید جهت بهره‌برداری از این مسیر برنامه داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گردشگری روستایی را از نقاط قوت شهرستان دانست و افزود: اساس اقتصادِ گردشگری روستایی و برند آن، اقتصاد خوراکی است و شهرستان و روستاهای آن به دلیل برخورداری از ظرفیت های فراوانی چون گردو، گل محمدی و سایر محصولات و تولیدهای بومی می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگران باشد.

فرماندار اسکو ادامه داد: برای معرفی هرچه بیشتر این ظرفیت‌ها، تدوین تقویم رویدادهای گردشگری شهرستان را با جدیت پیگیری می‌کنیم تا جاذبه‌های شهرستان بیش از گذشته به گردشگران شناسانده شود.

رضی منش اظهار داشت: افزون بر این‌ها، نزدیکی به مرکز استان و فرهنگ والای شهروندان شهرستان از دیگر عوامل مهم زمینه ساز حضور گردشگران است. به عنوان نمونه، این شهرستان جزو پاکترین مناطق استان در زمینه پسماند است که با همکاری شهروندان و تلاش شهرداری‌ها محقق شده است.

رضی‌منش احداث موزه اسکو را از جمله اولویت‌های گردشگری شهرستان دانست و ضرورت در دستور کار قرار گرفتن احداث این موزه را در اسرع وقت با همکاری شهرداری اسکو و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد تاکید قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار