کد خبر: ۷۴۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 15 May 2019

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش پرونده های تشکیلی در حوزه بازرسی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای متخلفان اقتصادی درسال گذشته در مقایسه با سال96، 13 برابر شده است.

ایرنا، عباس تابش روزچهارشنبه در جمع خبرنگاران درشهر برازجان استان بوشهر افزود: از لحاظ عملکردی نیز این سازمان در سال 97 در بخش مبارزه با قاچاق و تعداد بازرسی ها به ترتیب افزایش 32 و 10 درصدی داشته که این نشان از اهتمام برای برخورد با سودجویان قلیلی است که دربازار وجود دارند.
وی بیان کرد: برای سال جاری نیز از لحاظ تجهیز نیرو و برنامه ریزی ها به مراتب از سال گذشته تدارک بیشتری اندیشیده شده که امیدواریم با این شرایط بازار آرامی در سال 98 داشته باشیم.
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور ادامه داد: تامین کالاهای اساسی به تفکیک نیاز استان ها مشخص شده و شرکت غله و خدمات بازرگانی و جهاد کشاورزی استان ها مکلف شده اند نسبت به پیگیری برای تعیین سهمیه خود در انبارهای استان ها اقدام کنند.
وی افزود: پس از تامین کالا توسط وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری سازمان های یاد شده شبکه های توزیع در تنظیم بازار استان ها تعریف و براساس این سازمان صنعت معدن تجارت استان ها و معاونان بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مکلف هستند عرضه این کالا را رصد کنند.
تابش گفت: در این ارتباط انتظار است علاوه بر بحث تامین دستگاه های ذیربط، معاونان بازرسی و نظارت بطور جدی اقدام به رصد کالاها داشته باشند و معاونان بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان مکلف هستند بصورت شبانه روزی در بحث نظارت وارد شوند.
وی اظهارکرد: در این ارتباط همکاری با بسیج اصناف نیز در کشور آغاز شده است و آنها بخشی عظیم از نیروهای خود را برای نظارت دراختیار شبکه های نظارتی قرار می دهند که این نوع همکاری آنها قابل تحسین است.
تابش گفت: بطورهمزمان همه توان در حوزه بازرسی و حتی از سایر بخش های سازمان صنعت، معدن و تجارت به مجموعه نظارتی اضافه می شوند که این تکلیف خاص مقام عالی وزارت برای اهتمام در بازرسی از مراکز عرضه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار