شبکه خبری العربیه گزارش داد، چهار کشتی تجاری اماراتی در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور مورد تعرض و هدف «عملیات خرابکاری» قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۷۴۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 12 May 2019

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت امور خارجه امارات تأیید کرد که چهار کشتی غیرنظامی تجاری چندملیتی امروز (یک‌شنبه) در معرض عملیات تخریبی در نزدیکی ساحل شرقی این کشور قرار گرفتند.

به گزارش العربیه، وزارت خارجه امارات اعلام کرد که این حمله تلفات انسانی به دنبال نداشت.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: مقامات ذی‌ربط اقدامات لازم را اتخاذ کرده و با همکاری با سازمان‌های محلی و بین‌المللی تحقیق و بررسی را آغاز کرده و به محض پایان یافتن تحقیقات نتایج آن را اعلام خواهد کرد.

در بیانیه همچنین تاکید شده که هیچ گونه مواد زیان‌آور از این کشتی‌ها به به محیط خارج نشت نکرده است.

وزارت خارجه امارات همچنین اعلام کرد، وضعیت در امارات و بندر الفجیره به شکل طبیعی است و کارهای تجاری در بندر فجیره بدون وقف ادامه دارد.

در حالی که منابع خبری متعددی اعلام کردند که چندین انفجار شدید بندر الفجیره امارات را لرزانده و پس از این انفجارها، آتش‌سوزی بسیار شدیدی رخ داده است، خبرگزاری امارات وقوع این انفجارها را پیش‌تر تکذیب کرد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده بود که هفت تا ۱۰ نفت‌کش در این انفجارها آتش گرفته است و دلیل این رخداد هنوز معلوم نیست.

منابع رسانه‌ای همچنین به نقل از شاهدان از پرواز جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی بر فراز این بندر خبر داده بودند. این در حالی است که خبرگزاری امارات به نقل از دفتر رسانه‌ای الفجیره اعلام کرد که فعالیت‌ها در این بندر طبق معمول ادامه دارد. دفتر رسانه‌ای الفجیره از رسانه‌ها خواسته است تا در نشر اخبار دقت داشته و به منابع رسمی متکی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار