طبق رتبه بندی پایگاه تایمز، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با کسب رتبه ۴۳ در بین دانشگاه‌های ایران دارای رتبه اول است و دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و کاشان به ترتیب با رتبه‌های ۸۰، ۸۶ و ۹۱ در رتبه‌های بعدی هستند. رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۱۷ دانشگاه را از ۲۷ کشور در بردارد.
کد خبر: ۷۴۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 03 May 2019

به گزارش تابناک مازندران، در جدیدترین رتبه‌بندی پایگاه تایمز، ۴ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا در سال ۲۰۱۹ میلادی حضور دارند.

بر اساس این گزارش، در جدیدترین رتبه‌بندی آسیایی پایگاه تایمز، ۴ دانشگاه ایرانی صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و کاشان به ترتیب با رتبه‌های43، 80، 86 و 91 در میان 100 دانشگاه برتر آسیا در سال 2019 میلادی حضور دارند.

رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۱۷ دانشگاه را از ۲۷ کشور در بردارد.

در این رتبه‌بندی دانشگاه Tsinghua از چین رتبه اول را بین دانشگاه‌های آسیایی به خود اختصاص داده است.
دانشگاه ملی سنگاپور و علم و صنعت هنگ کنگ هم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

گفتنی ست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سال 1350 تاسیس شده است. در حال حاضر 5800 دانشجو و 200 استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.بر اساس تحلیلهای انجام شده این مرکز تاکنون 4798 مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است.دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صاحب امتیاز و ناشر 2 مجله تخصصی است و تا کنون 6 همایش توسط دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شده است.

علاوه بر این تاکنون 3685 مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. اطلاعات و آمار دقیقتر از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را می توانید در زیر مشاهده نمایید.در سال 1397 پژوهشگران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های «دیوار برشی مرکب» و «اجزای محدود» منتشر نموده اند.

ایران در سال ۲۰۱۹ دارای ۲۹ دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر آسیایی است که این تعداد در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۸ دانشگاه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۴ دانشگاه اعلام شده بود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
درود بر مردم بزرگترین شهر استان مازندران ، بابل،
محمد صالحی
|
Qatar
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
شادباش به دانشگاه صنعتی نوشیروانی و سه دانشگاه دیگر. می توان حدس زد که دانشگاه صنعتی نوشیروانی توسط افراد غیر سیاسی و غیر رانت خوار گردانده می شود. لازم به یادآوری است آنها چندسالی است که در صدر دانشگا های ایران هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
آفرین به بابل
کلا بابل اینروزا خیلی تو بورس افتاده توی دنیا راجبش صحبت میه
شورای شهر-تبلیغ آرایشگاه و الان دانشگاهش
تبریک به مردم عزیز بابل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بسیار قابل احترام است .

تبریک به مردم عزیز بابل و مازندران البته !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
چقدر خوبه که یک دانشگاه بدون خودبزرگ پنداری فردی و جمعی، اینقدر در رتبه بندی بالا باشد که دانشگاه های مدعی را پشت سر گذاشته باشد. آفرین به همه اعضاء این دانشگاه از استاد و دانشجو گرفته تا کارمند و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تبریک به استادان و دانشجویانی که زحمت کشیدند و این افتخار رو کسب کردند و همه کسانی که زمیتنه این امر را فراهم کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار