فرماندار ساری با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همه روزشان سه شنبه باشد؛ گفت: اگر ببینم یا مطلع شوم که مدیری در دفترش حضور دارد و از پذیرش ارباب رجوع خودداری کند و پاسخگویی به مردم را به روز سه شنبه موکول کند باید آن مدیر از پشت میزش برود.
کد خبر: ۷۳۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 26 April 2019

 عباس‌علی رضایی در جلسه شورای اداری خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی مرکز مازندران اظهار کرد: امسال، سال رونق تولید است و ما به عنوان متولیان اجرایی باید بر این شعارها توجه ویژه کنیم و آن‌ها را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: مردم این عملگرایی را ببینند و متوجه شوند که مسئولان به فرامین رهبری توجه دارند و عمل می‌کنند که عمل به فرامین رهبری بر همگان واجب است.

فرماندار مرکز مازندران اظهار کرد: باید در سال‌جاری متفاوت و بهتر از سال قبل عمل کنیم و اگر در سال‌جاری، درجا زنیم و تفاوتی با سال قبل نداشته باشیم مشخص است که بی برنامه عمل کرده‌ایم و قطعا با این شیوه نمی‌توانیم به عنوان یک مدیر، مشکلات مردم را حل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ما جز خدمتگزاری به مردم وظیفه دیگری نداریم، خاطرنشان کرد: از این میزها و صندلی‌ها فاصله بگیریم و و در بین مردم برویم و ببینیم چه مشکلی دارند.

رضایی با بیان اینکه باید در شادی و غم کنار مردم بود؛ افزود: در اتاق‌مان ننشینیم و برای مردم نسخه نپیچیم.

وی تاکید کرد: روزهای سه شنبه به عنوان روز ملاقات عمومی مردم با مدیران عنوان شده است اما نشود که اگر ارباب رجوعی غیر این روز به دفتر مدیری مراجعه کند و در دفترش باشد و بگوید که بروید و سه شنبه بیایید.

فرماندار ساری تصریح کرد: اگر ببینم یا مطلع شوم که مدیری در دفترش حضور دارد و از پذیرش ارباب رجوع خودداری کند و پاسخگویی به مردم را به روز سه شنبه موکول کند باید آن مدیر از پشت میزش برود.

این مسئول با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساری باید همه روزشان سه شنبه باشد؛ گفت: اگر می‌خواهید ملاقات مردم با شما تنها در روز سه شنبه باشد پس در روزهای دیگر شما به میان مردم بروید.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم مدیریت مطلوب و آمادگی دستگاه‌ها در زمان بحران تاکید کرد و افزود: ما در تمام لحظات باید آمادگی داشته باشیم و در زمان حادثه نباید دست و پایمان را گم کنیم؛ اگر برنامه داشته باشید، دست و پایتان را گم نمی‌کنید.

وی متذکر شد: در زمان بحران، دستگاه‌های عضو ستاد بحران باید 100 درصد آماده باشند و سایر دستگاه‌های معین نیز به کمک این دستگاه‌ها بشتابند و همه پای کار بیایند.

فرماندار ساری خطاب به مدیران دستگاه‌های جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، راهداری، راهسازی و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد: زمانی موضوع سیل در مرکز استان جمع خواهد شد که تمام کارها و پروژه‌های آسیب دیده به اتمام برسد، خانه‌ها ساخته شود، راه‌ها ترمیم شوند، سر دهنه‌ها و کانال‌ها بهسازی شود.

این مسئول عنوان کرد: دستگاه قضا کاملا آماده همکاری با دستگاه‌های اجرایی است و کسی حق ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها را ندارد و اگر باز هم حریم رودخانه‌ها را مسدود کنیم باز شاهد حادثه و خسارت خواهیم بود.

رضایی متذکر شد: نکند کشاورز و باغداری دوباره به حریم رودخانه‌ها برود و بگوید من در اینجا کشت می‌کردم، باغ داشتم، خانه داشتم؛ دستگاه‌ها مماشات نکنند و اینگونه نشود که الان که خیلی از خانه‌ها تخریب شده‌اند، ستون‌هایشان در رودخانه‌ها باشد.

وی مطرح کرد: نکند احداث راه فرعی موجب شود تا شما در ساخت راه اصلی کوتاهی کنید، رانش جاده در چاچکام در محدوده راه ساری به کیاسر بسیار جدی است و باید این جاده در اسرع وقت ترمیم شود.

فرماندار ساری خطاب به نمایندگان اداره صنعت، بهداشت و اصناف اظهار کرد: بر فعالیت سفره‌خانه‌ها در ساری نظارت کنید، نظارت با محدودیت متفاوت است و نشود بروید واحدهای صنفی را ببندید؛ هیچ سفره‌خانه‌ای حق ندارد بدون مجوز فعالیت کند و اگر در حال فعالیت است، آن را به سمت اخذ مجوز راهنمایی کنید.

این مسئول در پایان خطاب به مدیران حاضر در این جلسه گفت: ارزیابی شما در حال انجام است و به هر مدیری بسته به فعالیتش نمره داده خواهد شد و حاتم بخشی نداریم.

جواد طوسی رئیس امور منابع آب شهرستان ساری نیز در این جلسه با بیان اینکه سد شهید رجایی هم اکنون در حال سرریز شدن است؛ گفت: دبی سرریز حدود 10 متر مکعب بر ثانیه و ظرفیت نیروگاهی نیز 15 متر مکعب بر ثانیه است که در مجموع حجم دبی خروجی آب از سد به 25 متر مکعب بر ثانیه می‌رسد.

وی افزود: پس از گل‌روبی و خروج آب از روستاها و اراضی کشاورزی و باغی پس از وقوع سیل در ساری از سوی شرکت آب منطقه‌ای، الویت ما ترمیم و بازسازی سر دهنه‌های آسیب دیده زراعی بود که با توجه به آغاز فصل زراعی جدید، با بهره‌گیری از بخش خصوصی، شروع به بازسازی آن‌ها کردیم که بسیاری از این سر دهنه‌ها ساخته شد.

تخریب مجدد سردهنه‌های بازسازی شده

رئیس امور منابع آب شهرستان ساری خاطرنشان کرد: متاسفانه بارندگی چند روز قبل در مرکز استان موجب تخریب بخشی از این سر دهنه‌های بازسازی شده، گردید و به عنوان نمونه می‌بایست تمامی سر دهنه‌های حوزه ظالم رود، مجددا ساخته شود.

طوسی بیان کرد: در چهاردانگه نیز انحراف آب شیرین رود موجب خساراتی به سر دهنه‌های کشاورزی در منطقه سعید اباد و سیاوشکلا شد که در دست ترمیم قرار دارد، البته در کلیجانرستاق نیز بخشی از سر دهنه‌های بازسازی شده دچار آسیب جدی شدند.

 

وی ادامه داد: به طور کلی باید بگوییم که تمام سر دهنه‌هایی که از سد شهید رجایی تا دو راهی تاکام بازسازی شده بود، بخشی از آن دچار تخریب مجدد شدند، البته تمامی 8 سر دهنه اصلی ظالم رود و 50 درصد از سر دهنه‌های منطقه چهاردانگه نیز دچار تخریب مجدد شدند که نیازمند بازسازی هستند.

خسارت 200 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی

رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری نیز در ارائه گزارش از اداره متبوعش با بیان اینکه سیل اخیر خسارات فراوانی به حوزه کشاورزی، باغی، مزارع، سر دهنه‌ها، دامداری و مرغداری‌های ساری وارد کرد، گفت: سیل 27 و 28 اسفند ماه سال گذشته حدود 195 میلیارد تومان و سیل 12 فروردین نیز 5 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی مرکز استان وارد کرد که 31 درصد از صدمات کشاورزی کل استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نزدیک به 56 درصد از خسارت مجموع 200 میلیارد تومانی به حوزه کشاورزی مرکز استان مربوط به اراضی باغی با خسارت 112 میلیاردی، 21 درصد مربوط به تاسیسات دامداری و مرغداری‌ها، 12 درصد زراعی و 8 درصد تاسیسات زیر بنایی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری پیشنهاد کرد: با توجه به تخصیص 79 میلیاردی اعتبار استانی انتظار می‌رود با توجه به ضرورت لوله‌گذاری سر دهنه‌ها به طول 8 کیلومتر، مبلغ 10 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شود، چرا که با توجه به رانش زمین و تخریب مجدد سر دهنه‌ها امکان بازسازی در این مناطق وجود ندارد و باید لوله گذاری انجام شود.

 

پورفلاح با بیان اینکه سیل اخیر موجب تخریب 2500 هکتار از سامانه نوین آبیاری قطره‌ای در اراضی باغی مرکز استان شده است؛ گفت: تاکنون توزیع 900 تن کود سفید و 500 تن سبوس در میان سیلزدگان انجام شده است و دستگاه‌های مکانیکی جهاد در مناطق سیلزده مشغول به کار هستند.

وی در خصوص بازسازی سر دهنه‌ها خطاب به نمایندگان جهاد و آب منطقه‌ای تصریح کرد: باید در اسرع وقت و مهلت اعلام شده کار بازسازی سر دهنه‌ها با توجه به آغاز فصل زراعی انجام شود و هیچگونه توجیهی در این باره پذیرفتنی است.

خسارت 50 میلیارد تومانی سیل به راه مرکز مازندران

سیدعلی صادقی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ساری نیز با اعلام خسارت 500 میلیارد ریالی سیل اخیر به راه‌های مواصلاتی مرکز مازندران گفت: سیل موجب رانش 19 نقطه در راه‌های مرکز استان شد که فقط در منطقه چاچکام موجب رانش در سه نقطه شد.

وی ادامه داد: تنها بازسازی و ترمیم راه در منطقه چاچکام نیازمند حدود 8 میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ساری خاطرنشان کرد: بازسازی محور ساری به کیاسر در دست اجرا است، البته در بعد از پل گرماب به دلیل کار غیر اصولی شرکت گاز در هنگام لوله‌گذاری، حدود یک کیلومتر از مسیر دچار رانش شدید شده است که امکان بازسازی وجود ندارد.

لزوم تامین اعتبار برای بازسازی راه مناطق روستایی چاچکام، سقندیکلا و کمرکلای ساری

صادقی بیان کرد: سیل اخیر موجب رانش در مسیر جاده‌ای 44 روستا شد که خسارتی نزدیک به 420 میلیارد ریال را به بار آورد که تا پایداری شرایط جوی، امکان بازگشایی در برخی از این مناطق وجود ندراد.

 

وی عنوان کرد: سیل موجب از بین رفتن کامل راه مواصلاتی روستای سقندیکلا شد که برای انجام تردد یک راه فرعی ایجاد شده است و بازسازی راه اصلی نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ساری متذکر شد: البته راه روستای کمرکلا نیز بسته است و باید یک راه فرعی برای ایجاد تردد در این منطقه ایجاد شود.

به گفته وی، تمامی راه‌های مواصلاتی مرکز استان باز است و تردد در آن در حال انجام است.

پرداخت وام بلاعوض به 2000 متقاضی در مرکز مازندران

سعید قاسم‌پور مدیر بنياد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان ساری و میاندورود نیز در خصوص ارائه گزارش از عملکرد بنیاد مکسن شهرستان ساری پس از وقوع سیل اظهار کرد: پس از وقوع سیل تعداد کل پرونده‌های ثبت شده در سامانه بنیاد مسکن در حوزه شهری ساری به دو هزار و 137 مورد رسید.

وی افزود: از این میزان قریب به 90 درصد آن‌ها ضمن بازدید، قطعی شد و کمک بلاعوض به دو هزار و 30 نفر انجام شد.

مدیر بنياد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان ساری و میاندورود خاطرنشان کرد: در مرحله اول پرداخت کمک بلاعوض که مبلغ دو میلیون تومانی بود بیش از دو هزار نفر از این کمک بهره‌مند شدند و در مرحله دوم که با بررسی پرونده‌ها و بسته به میزان خسارت از دو تا 5 میلیون تومان کمک بلاعوض به تعمیری‌ها قابل پرداخت بود به 480 نفر پرداخت انجام شد.

قاسم‌پور گفت: کل حواله سیمان صادره تعداد 4 هزار و 200 پاکت بود که 50 درصد ان تحویل مرد شد و نیم دیگر آن نیز در حال توزیع میان مرد است.

وی بیان کرد: تاکنون، تخریب 15 واحد مسکونی و پی کنی 4 واحد مسکونی در مرکز استان انجام گرفته است.

مدیر بنياد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان ساری و میاندرود عنوان کرد: بلافاصله پس از تسلیم صدور پروانه ساخت از سوی متقاضیان به بنیاد مسکن و معرفی آنان به بانک، مبلغ 10 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت به متقاضیان پرداخت می‌شود و با توجه به روند کار و همکاری مطلوب مردم به نظر می‌رسد تا 10 روز آینده، وام‌ها به متقاضیان پرداخت شود.

110 واحد مسکونی جدید در ساری باید احداث شود

این مسئول متذکر شد: 110 واحد احداثی در مرکز استان داریم که پس از اتمام روال اداری و کاری، ساخت آن‌ها آغاز خواهد شد و ترافیک سنگین ثبت‌نام در سامانه بنیاد مکسن و ترافیک بالای متقاضیان موجب کندی ثبت نام و قفه در کار شده است.

قاسم‌پور اضافه کرد: افرادی که منازل آن‌ها در سیل اخیر تخریب شده است و توانایی اجاره منازل تا ساخت واحدها را دارند، ضمن بهره‌مندی از وام 10 میلیونی به آن‌ها 5 میلیون تومان وام بلاعوض نیز تعلق خواهد گرفت که در قالب کمک معیشتی به آنان خواهد بود.

رضایی فرماندار ساری در این باره گفت: به نظر می‌رسد با توجه به بازدیدهای به عمل امده تعداد واحدهای احداثی در مرکز استان به بیش از این عدد برسد.

وی متذکر شد: باید آن حساسیتی که بنیاد مسکن در خصوص واحدهای تعمیراتی دارد در خصوص واحدهای احداثی نیز وجود داشته باشد و بر روی آن متمرکز شوند و عدم ساخت واحدها ر مهلت اعلام شده به بنیاد مسکن به هیچ وجه قابل پذیرش و توجیه پذیر نیست.

رضایی به دهیاران و بخشداران توصیه کرد: در صدور پروانه‌ها حداکثر همکاری با مردم شود و خارج از روال مرسوم، وضعیت را فوق بحرانی دیده و با در نظر گرفتن تبصره یک جهاد در تسریع امور همت گمارند و مردم را درگیر روال بوروکراسی اداری قرار ندهند.

وی متذکر شد: موضوع سیل در مرکز استان، خوب جمع شده است و می‌بایست بازسازی مناطق سیل زده بهتر از خود سیل، جمع شده و پرونده آن بسته شود.

مشکلی در اسکان مسافران نوروزی در مرکز استان نداشتیم

محسن باستانی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ساری نیز در بخش پایانی این جلسه گفت: طی ایام نوروز، 198 خانه مسافر، 26 پلاژ دولتی، ظرفیت اسکان 500 چادر در پارک شهید زارع، ظرفیت 200 اسکان چادر در پارک قائم، 11 هتل با ظرفیت 342 اتاق و همچنین مدارس و زائر سراهای ساری شرایط و ظرفیت لازم را برای اسکان مسافران نوروزی در مرکز استان را فراهم آوردند.

وی افزود: طی ایام نوروز، تردد بیش از 5 میلیون دستگاه در محورهای مواصلاتی مرکز استان ثبت شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ساری اعلام کرد: طی این ایام، تعداد 310 هزار و 476 نفر شب مسافر در مراکز اقامتی مرکز استان اقامت کردند.

در پایان این جلسه مراسم معارفه سه مدیر جدید مرکز استان اعم از انتصاب رحمانی لارمایی به عنوان مدیر توزیع برق شمال، نورالدین خلردی در سمت رئیس اداره سیاسی فرمانداری و سید رضا کاظم نژاد در سمت رئیس اداره برنامه ریزی فرمانداری ساری انجام شد.
ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار