عضو هیات رئیسه مجلس دهم گفت مجلس شورای اسلامی مصمم است تا با فرایند قانونی بودجه جبران خسارت های ناشی از سیل تامین شود.
کد خبر: ۷۳۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 25 April 2019

علی اصغریوسف نژاد روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان ساری افزود : مجلس شورای اسلامی طرحی را در این زمینه در دست بررسی دارد و دولت نیز پیشنهاداتی را ارایه کرد که تا بتوانیم بودجه مورد نیاز را تامین کنیم.
وی اضافه کرد: به هر حال مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت بودجه لازم را ولو با جابجایی اعتبارات برای جبران خسارت های ناشی از سیل در مناطق سیلزده تامین می کند و نگرانی تامین بودجه ای وجود ندارد.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس دهم بر تسریع جبران خسارت های ناشی از سیل تاکید کرد و اظهار داشت: دولت مصوبات خوبی برای کمک به سیلزدگان داشت و باید تمام وعده های دولت برای جبران این خسارت ها عملی شود.
یوسف نژاد افزود: انتظار می رود تا وعده هایی که مسوولان اجرایی برای جبران خسارت های سیل در استان های سیلزده داده اندهر چه سریعتر عملی شود تا اعتماد بین مردم و مسوولان بیشتر شود.وی خاطرنشان کرد: تاخیر در کمک های دولت به سیلزدگان باعث دلسردی مردم و سخت تر شدن شرایط زندگی برآنها خواهد شد و امیدواریم همانگونه که دولت از ابتدا پای کار بود این روند را ادامه دهد.

آمادگی مدیریت بحران
این عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: اگرچه براساس گزارش هواشناسی دوره وقوع این سیل حدود 300 ساله و یا کمتر بیان شده است، ولی باید همچنان آمادگی مدیریت بحران برای پیشگیری از حوادث مشابه وجود داشته باشد.
یوسف نژاد افزود: در این حادثه نقاط ضعف و قوت دستگاههای اجرایی به خصوص مدیریت بحران آشکار شد و باید نقاط ضعف که بیشتر تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای کمک به سیلزدگان بود باید جبران شود.وی اضافه کرد: با وقوع سیل کمبود امکانات و ماشین آلات به خصوص در دستگاههای اجرایی مرتبط آشکار شد و باید نسبت به تجهیز این امکانات در دستگاههای دولتی و بهره گیری از بخش خصوصی اقدام شود.
براثر وقوع سیل دراسفند 97 و فروردین 98 در مازندران حدود 15 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی و مزارع کشاورزی خسارت وارد کرد و تاکنون دولت 2 هزار و 220 میلیارد ریال کمک بلاعوض و حدود 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای جبران این خسارت ها به مازندران ابلاغ کرد.


منبع: خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار