کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا؛ نقش اصلی مازندرانیها در قهرمانی آسیا
امروز بهنام احسان‌پور کشتی گیر مازندرانی و نماینده وزن 61 کیلوگرم کشورمان با برتری در دیدار فینال رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان آسیا، قهرمان شد. در ضمن «کامران قاسم پور» دیگر کشتی گیر مازندرانی مدال طلای وزن 86 کیلوگرم رقابت های قهرمانی سال 2019 آسیا در چین را به گردن آویخت تا جمع مدال های طلای ایران به 5 برسد.جالب این که 7 مدال طلا توسط کشتی گیران کشورمان کسب شد که 4 مدال طلا توسط کشتی گیران مازندرانی به دست آمد
کد خبر: ۷۳۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 24 April 2019

به گزارش تابناک مازندران، بهنام احسان‌پور کشتی گیر مازندرانی و نماینده وزن 61 کیلوگرم کشورمان با برتری در دیدار فینال رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان آسیا، قهرمان شد. در ضمن «کامران قاسم پور» دیگر کشتی گیر مازندرانی مدال طلای وزن 86 کیلوگرم رقابت های قهرمانی سال 2019 آسیا در چین را به گردن آویخت تا جمع مدال های طلای ایران به 5 برسد.

براساس این گزارش، جالب این که 7 مدال طلا توسط کشتی گیران کشورمان کسب شد که 4 مدال طلا توسط کشتی گیران مازندرانی به دست آمد .

روز گذشته در اولین روز پیکارهای قهرمانی آسیا تیم ملی کشتی ایران صاحب سه مدال طلا و دو مدال برنز شد که دو طلای ایران توسط کشتی گیر مازندرانی بدست آمد . رضا اطری و رضا یزدانی دو طلایی کشورمان از خطه مازندران بودند . در ضمن «بهمن تیموری» آزادکار وزن 79 کیلوگرم ایران در دیدار فینال این وزن در پیکارهای قهرمانی آسیا با پیروزی مقابل حریف هندی به مدال طلا دست یافت.
در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا و در روز دوم این مسابقات که در چین در حال برگزاری است نمایندگان کشورمان در ۵ وزن دوم به مصاف حریفانشان رفتند که بهنام احسان‌پور در وزن 61 کیلوگرم با برتری در دیدار فینال، قهرمان شد.

در وزن 61 کیلوگرم بهنام احسان‌پور در دور نخست مقابل سیریپونگ جومپاکام از تایلند با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور دوم راحول آواره از هند را با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احسان‌پور در این مرحله مقابل جین چئول کیم از کره جنوبی با نتیجه 12 بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

احسان‌پور در دیدار فینال مقابل مینگهیو لیو، دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از چین با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم محمد نخودی در مبارزه نخست مقابل آمیت کومار دهانخار از هند با نتیجه 2 بر 1 مغلوب شد، اما با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. نخودی در این گروه با توجه به عدم حضور یوهی فوجی نامی از ژاپن به دلیل آسیب دیدگی، به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار در یک کشتی نفسگیر با نتیجه 9 بر 8 از سد ایلگیز ژاکیبیکوف از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

 در وزن 86 کیلوگرم «کامران قاسم پور» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل «بهادر کودیروف» از تاجیکستان پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت.
دارنده مدال طلای امیدهای جهان در این دیدار مقابل «دیپاک پونیا» از هند در کمتر از 40 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. قاسم پور در این دیدار نیز با نتیجه 10 بر صفر «علی گادجی گامیدگادجیف» آزاد کار روسی الاصل قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.
کامران قاسم‌پور مدال طلای زیر 23 سال سال 2018 رومانی و نقره نوجوانان جهان در سال 2013 را در کارنامه دارد.
امروز (چهارشنبه) و در پنج وزن نخست بهنام احسان پور در وزن 61 کیلوگرم و یداله محبی در ۱۲۵ وو محم نخودی در وزن 74 کیلوگرم دودطلا و  و یک نقره گرفتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار