کد خبر: ۷۳۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 24 April 2019

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: سد شهید رجایی ساری از هرنظر کاملا ایمن است، مردم هیچ نگرانی بابت این سد نداشته باشند به این دلیل که وجود سد شهید رجایی امیدی برای کشاورزی در منطقه است.

 

سد شهید رجایی ساری که طی سال‌های اخیر به پایین‌ترین حد ممکن رسید تا حدی دریچه آن در فصل زراعی گذشته برای کشت دوم برنج بسته شد و هیچ آبی در اختیار برنج‌کاران قرار نگرفت؛ سرریز کرد  این مسئله موجب خوشحال کشاورزان منطقه شده است.

سرریز کردن این سد بعد از گذشت 6 سال امید را در دل کشاورزان منطقه زنده کرد که با شوقی وصف‌ناپذیر به پیشواز کشت برنج رفتند اما همراه این خوشحالی ترس از شکستن این سد در میان گپ‌وگفت‌های روزانه مردم را هم نمی‌شود، نادیده گرفت.

در گذشته نیز بحث ترک برداشتن سد شهیدرجایی مطرح شد که از سوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران تکذیب شد و در حال حاضر با سرریز سد شاهد شایعاتی مبنی بر تخلیه چند روستا در پایین‌دست سد هستیم که نگرانی بسیاری را در بین مردم به دنبال داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو یی با تکذیب هر نوع شایعه‌ای مبنی بر تخلیه شدن روستاها و یا ترک برداشتن سد شهیدرجایی ساری، اظهار کرد:  این سد از لحاظ پایداری جز مقاوم‌ترین سدها محسوب می‌شود.

 

سیدجمال موسوی با بیان اینکه سد شهیدرجایی با ظرفیت کامل آبگیری شده و قابلیت عبور سیلاب را دارد، اضافه کرد: کل حجم مرده این سد 4 میلیون مترمکعب است درحالی‌که ظرفیت آن 162  میلیون مترمکعب است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تأکید بر اینکه سد شهید رجایی ساری از هر نظر کاملا ایمن است، تصریح کرد: مردم هیچ نگرانی بابت سد شهید رجایی نداشته باشند.

 

موسوی ادامه داد: بهره‌برداری سه واحد نیروگاه برق‌آبی سد شهیدرجایی به‌طور همزمان با وقوع سرریز آن با حجم 20 میلیون مترمکعب بر ثانیه رویدادی مهم در دوران بهره‌برداری این سازه بزرگ آبی محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه 99 درصد از حجم مخازن سدهای مازندران پر شده است، گفت: بارش‌های مطلوب طی روزهای پایانی سال گذشته و امسال موجب شد تا میزان ذخیره آب سدهای مازندران با رشد بیش از 80 درصدی مواجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار