عبدالرحمان شاه‌حسینی مدعی شد پرونده همجنسگرایی در فوتبال ایران هنوز باز است اما شواهد نشان می‌دهد این پرونده سرنوشت دیگری را تجربه کرده و حالا نمی‌توان به آن استناد کرد.
کد خبر: ۷۳۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 23 April 2019

 عبدالرحمان شاه‌حسینی مدعی شد پرونده همجنسگرایی در فوتبال ایران هنوز باز است اما شواهد نشان می‌دهد این پرونده سرنوشت دیگری را تجربه کرده و حالا نمی‌توان به آن استناد کرد.

وقتی علی ضیا از شاه‌حسینی درباره همجنسگرایی در فوتبال ایران پرسید، او گفت: «متاسفانه برخی از مدیران ناآگاه به محتویات پرونده همجنسگرایی، چنین ادعاهایی کردند. یکی از رسانه‌ها از من پرسید واقعا چنین پدیده‌ای وجود دارد؟ گفتم گزارشی از یکی از نهادهای امنیتی به دست من رسیده که حدود سی صفحه است. خواسته‌های نامشروعی که در این گزارش خام ثبت شده است مستلزم رسیدگی بود. این عین واقعیت است که به من شما گفتم. در این گزارش، اشخاصی در این حوزه اظهاراتی کرده‌اند و آن را امضا کرده‌اند. یکی از مدیران وقت فدراسیون، گفت از من بعید است چنین گزارشی را قضاوت کنم. از من توقع هست که بگویم. من هم نمی‌گویم چنین گزارشی حقیقت دارد اما وجود دارد. آن قدر هم تکان دهنده هست که باید بررسی شود.» او قبلا هم مصاحبه‌ای داشت و مدعی شده بود در فوتبال ما همجنسگرایی وجود دارد.

 اما محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق ایران، با حضور در سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفته بود آیا همجنسگرایی در ایران وجود دارد، گفته بود: «در ایران هیچ همجنسبازی وجود ندارد و زنان نیز از آزادی کامل برخوردار هستند.» اما حقیقت این است که پیش‌تر، چنین پرونده‌ای در حوزه فوتسال تشکیل داده شد. در نهایت چند مربی و فوتسالیست کنار گذاشته شدند. چندی پیش، یک فیلم سینمایی نیز با محوریت ورزشی ساخته شده که اشاراتی به این اتفاق جنجالی در ورزش ایران داشت. آن بازیکنان محروم شده، به ورزش بازگشتند و عملکرد درخشانی هم به یادگار گذاشتند. ورزشکاران محروم شده، تاکید داشتند آن چه برای آن‌ها رخ داده، دسیسه‌ برخی برای نابودی ورزش آن‌ها بوده است. در نهایت حق به ورزشکاران رسید و نایب رییس فدراسیون فوتبال در آن روزها عوض شد.

به نظر می‌رسد پرونده مورد نظر شاه حسینی چند سال است که مختومه شده و دیگر نمی‌توان به آن استناد کرد.
منبع: خبرانلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار