رئيس جهاد کشاورزي مازندران با بيان اينکه امسال از سال‌هاي پررونق توليد بخش کشاورزي مازندران در کشور است، گفت: 158 ميليارد تومان کمک بلاعوض و 450 ميليارد تومان تسهيلات ارزان‌قيمت چهار درصدي در اختيار بخش کشاورزي استان قرار گرفت تا به کشاورزان پرداخت شود.
کد خبر: ۷۳۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 22 April 2019

عزيزاله شهيدي‌فر صبح امروز در جمع خبرنگاران در استانداري مازندران درباره اقدامات انجام شده پس از سيل اخير به بخش کشاورزي مازندران گفت: 158 ميليارد تومان کمک بلاعوض و 450 ميليارد تومان تسهيلات ارزان‌قيمت چهار درصدي در اختيار بخش کشاورزي استان قرار گرفت تا به کشاورزان پرداخت شود.

وي ادامه داد: مقرر شد پنج بانک عامل ملي، کشاورزي، تجارت، ملت و صادرات اقدام به پرداخت تسهيلات به خسارت‌ديدگان سيل کنند که سهم هر بانک 90 ميليارد تومان است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران اظهار کرد: تاکنون اقدامات اوليه براي تکميل پرونده 10 هزار بهره‌بردار خسارت‌ديده بخش کشاورزي در مازندران انجام شده است.

شهيدي‌فر با بيان اينکه امسال از سال‌هاي پررنق توليد بخش کشاورزي مازندران است، گفت: با توجه به خسارتي که به باغ‌هاي سياه‌ريشه استان وارد شد تنها در توليد هلو و شليل دچار مشکل هستيم.

وي با اشاره به اينکه حدود نيمي از خسارت‌هاي سيل در استان مربوط به بخش کشاورزي و فعاليت‌هاي وابسته به آن بوده است، ادامه داد: 50 درصد ديگر مربوط به ساير بخش‌ها در استان بود.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران بيان کرد: بيش از 90 هزار هکتار از اراضي کشاورزي در مازندران دچار خسارت شد که 30 هزار هکتار آن مربوط به اراضي شاليزاري بود که بلافاصله با خزانه‌گيري دوباره احيا شده است.

اين مسؤول به بحث عدم تمايل کشاورزان به بيمه محصولات کشاورزي اشاره کرد و افزود: به دليل اينکه صندوق بيمه محصولات کشاورزي نتوانسته در سال‌هاي گذشته عملکرد قابل قبولي داشته باشد و رضايت کشاورزان را جلب کند به همين دليل تمايل کشاورزان به انجام بيمه محصولات کشاورزي پايين است.

وي اضافه کرد: با ارزيابي‌هاي صورت گرفته، خسارت سيل به اراضي کشاورزي و واحدهاي توليدي زيرپوشش بيمه محصولات کشاورزي 20 ميليارد تومان برآورد شد که شامل 28 هزار بهره‌بردار در 12 شهرستان خسارت ديده بود است که تاکنون بيش از نيمي از آن به مبلغ 10 ميليارد و 100 ميليون تومان به اين کشاورزان پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار