رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رییس مجلس از جایگاه مجلس دفاع کند، گفت: مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری لازم‌الاجراست.
کد خبر: ۷۳۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 21 April 2019

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رییس مجلس از جایگاه مجلس دفاع کند، گفت: مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری لازم‌الاجراست.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به مراجعات گسترده بازنشستگان لشکری و کشوری در اعتراض به مصوبه دولت در افزایش حقوق‌ها در سال 98 گفت: مصوبه مجلس در افزایش حقوق‌ها قانون صریح مجلس است و باید اجرایی شود.

وی افزود: این مصوبه تأمین اعتبار شده است و هیچ دلیلی برای عدم اجرای این قانون وجود ندارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ثابت 400 هزار تومان باید به‌صورت ضریب سنواتی در احکام اضافه بر ضریب 10 درصد برای همه مشمولین این قانون اعمال شود.

وی بیان داشت: این موارد کنار اعمال ضریب افزایشی است که علاوه بر این برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مصوب شده است که با اجرای کامل این دو مصوبه با هم ضریب افزایش حقوق بازنشستگان بیش از 60 درصد می‌شود.

حاجی‌بابایی گفت: برای پایین‌ترین حقوق‌ها ضریب 43 درصد و به‌تناسب افزایش حقوق‌ها برای کارکنان شاغل تا بیش از 20 درصد لازم‌الاجراست.

وی تأکید کرد: برای حقوق‌های بالا نیز کاهش مالیات را در مجلس شورای اسلامی مصوب کرده‌ایم، دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند مصوبات مجلس را تغییر دهد به‌عبارت دیگر دولت موظف است به حقوق بیش از 5 میلیون نفر کارکنان شاغل و بازنشسته با تبدیل به ضریب 400 هزار تومان به‌صورت ثابت و 10 درصد با توجه به وضعیت حقوقی هر فرد علاوه بر تبدیل ضریب 400 هزار تومان اضافه کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: متأسفانه دیده می‌شود گاهی اوقات بعضی از مقامات دولت، مجلس را آشکارا تضعیف می‌کنند اما ما در مجلس پای اجرای قانون ایستاده‌ایم و از همه ابزارهای نظارتی برای اجرای عدالت در حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری استفاده می‌کنیم.

وی افزود: باید از هیئت رئیسه مجلس هم پرسید که چرا از حریم مجلس در برابر این مقاومتها در اجرای قانون که منجر به تضعیف جایگاه مجلس می‌شود حمایت نمی‌کنند.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: مجلس قانون را مصوب کرده است و باید هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس از مصوباتی که با ادله و اسناد و رأی اکثریت نمایندگان مصوب شده است در مرحله اجرا حمایت کند، چرا که قوانین مصوب مجلس برای اجرا در راستای احقاق حقوق و مطالبه به‌حق مردم به‌تصویب می‌رسد.

وی گفت: مجلس عصاره ملت است و باید انعکاس‌دهنده مطالبات به‌حق مردم باشد در این راستا مردم منتظر دفاع رئیس محترم از جایگاه مجلس هستند؛ بی‌شک جایگاه مجلس با قوانینی که تصویب کند و در مجلس خاک بخورد و در اجرا نتایج آن در زندگی مردم نمود پیدا نکند، تضعیف می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: مجلس باید با نظارت دقیق بر اجرای مصوبات خود و درخواست توضیح از دولت در زمان کوتاهی در اجرایی‌کردن قوانین نشان دهد که جایگاه مجلس نظریه‌پردازی محض و تصویب قوانین برای ثبت در کتاب قانون نیست بلکه مجلس تا اجرای دقیق و منبطق بر قوانین و مصوبات وظیفه نظارت و پیگیری دارد.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: جایگاه حقیقی مجلس پاسخگویی به مردم در تمام مراحل تصویب و اجرای درست قوانین مصوب مجلس است و شأن مجلس باید با اجرای دقیق مصوبات حفظ شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار