معاون فنی اداره کل محیط‌زیست استان البرز با اشاره به شکایت از برخی رستوران‌های جاده چالوس، گفت: برخی هزینه انتقال پسماند را پرداخت نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۳۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲ 21 April 2019

حمیدرضا لشکری در ادامه ظهار کرد: تاکنون تخلیه زباله در رودخانه کرج توسط رستوران‌های واقع در جاده چالوس گزارش نشده است ر ستوران‌های مستقر در این جاده توریستی طی سال‌های گذشته ملزم به انعقاد قرارداد برای انتقال پسماندها شدند.

شکایت از برخی رستوران‌های جاده چالوس/هزینه انتقال پسماند پرداخت نمی‌شود

وی با تأکید بر اینکه رستوران‌ها بر اساس قانون مدیریت پسماند باید هزینه انتقال را پرداخت کنند، گفت: پیمانکار مربوط به روستاهای اطراف که پسماندها را جمع‌آوری می‌کند انتقال پسماند رستوران‌های طرف قرارداد را نیز انجام می‌دهد.

برخی رستوران‌های جاده چالوس هزینه انتقال پسماند را پرداخت نمی‌کنند

معاون فنی اداره کل محیط‌زیست استان البرز بابیان اینکه پسماندها باید به مراکز مجاز منتقل شوند، گفت: تعدادی از واحدها پذیرایی و رستوران‌ها برای پرداخت این هزینه متقاعد نشده و محیط‌زیست به‌واسطه قانون مدیریت پسماند از این واحدها شکایت کرده است.

لشکری اضافه کرد: طبق آخرین گزارش‌ها بسیاری از این واحدها قرارداد انتقال پسماند را پذیرفته‌اند این نکته نباید از خاطر دور بماند که هزینه انتقال پسماند برای بسیاری از این واحدها در برابر درآمدهایی که دارند بسیار پایین است.

وی با تأکید بر اینکه حجم مسافرت‌ها با بهاری شدن هوا افزایش می‌یابد، گفت: در فصل بهار و تابستان میزان زباله اطراف رودخانه کرج نسبت به فصل پاییز و زمستان بیشتر می‌شود.

احتمال تخلیه زباله در رودخانه کرج به هنگام شب

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز در بخش دیگری بر آموزش در حوزه محیط‌زیست تأکید کرد و گفت: نریختن زباله در طبیعت باید جدی گرفته شود.

لشکری با اعلام اینکه چند جلسه آموزش برای واحدهای پذیرایی مستقر در جاده چالوس برگزار شد، افزود: صاحبان واحدها باید بدانند با ریختن زباله در طبیعت و از بین بردن رودخانه در بلندمدت به درآمد خودشان ضربه می‌زنند.

وی بابیان اینکه نظارت سخت است و ممکن است بعضی از واحدها نیمه‌های شب زباله داخل آب بریزند، عنوان کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی کمتر شاهد این‌گونه کارهای غیراخلاقی باشیم.

منبع :مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار