بزرگترین زمین‌لرزه هفته گذشته در ارکواز استان ایلام با بزرگای ۴.۴ رخ داد ضمن اینکه دراین هفته ۹ زلزله بیش از ۳ ریشتر در ۷ استان کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۷۳۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹ 20 April 2019

بزرگترین زمین‌لرزه هفته گذشته در ارکواز استان ایلام با بزرگای ۴.۴ رخ داد ضمن اینکه دراین هفته ۹ زلزله بیش از ۳ ریشتر در ۷ استان کشور به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته ۹ زلزله بیش از ۳ ریشتر در ۷ استان کرمان، هرمزگان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و قزوین به ثبت رسید.

علاوه بر آن شوقان استان خراسان شمالی زلزله ۴.۱، سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۴.۳، هجدک استان کرمان زلزله ۴.۱ و ارکواز استان ایلام زلزله ۴.۴ را تجربه کردند.

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۴ فروردین

در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۵ کیلومتری زمین رخ داد که کانون رومرکز آن در ۱۵ کیلومتری فاریاب و ۴۰ کیلومتری کهنوج استان کرمان و ۴۸ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان گزارش شد. در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، سردشت استان خوزستان زلزله‌های ۲.۵ و ۲.۶ به ثبت رسید.

یکشنبه ۲۵ فروردین

در شبانکاره استان بوشهر زلزله ۲.۸، سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۷ و بهبهان استان خوزستان زلزله ۲.۸ گزارش شد.

منطقه "تخت" استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۹ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۲۴ کیلومتری تخت، ۳۵ کیلومتری قلعه قاضی و ۳۸ کیلومتری سرگز استان هرمزگان رخ داد.

در این روز "ایواوغلی" استان آذربایجان غربی زلزله ۳.۱ را تجربه کرد و کانون آن در ۵ کیلومتری ایواوغلی، ۲۰ کیلومتری قره ضیاالدین و ۲۹ کیلومتری خوی این استان بوده است.

زلزله ۳.۹ در عمق ۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای مهم روز ۲۵ فروردین ماه بوده است که در آوج استان قزوین و در ۲۴ کیلومتری آوج و ۳۰ کیلومتری آبگرم استان قزوین و ۲۸ کیلومتری دمق استان همدان رخ داد.

دوشنبه ۲۶ فروردین

شوقان استان خراسان شمالی با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۷ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۲۲ کیلومتری شوقان، ۲۷ کیلومتری بجنورد و ۳۲ کیلومتری سنخواست این استان بوده است.

در هجدک استان کرمان زلزله‌های ۲.۵ و ۲.۸، سومار استان کرمانشاه زلزله زلزله ۲.۶، اسدیه استان خراسان جنوبی زلزلزله ۲.۷، ترکمانچای استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۷، برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۷ و زرآباد استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۴.۳ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد که کانون این زمین لرزه در ۱۳ کیلومتری سرپل ذهاب و ۱۴ کیلومتری قصر شیرین استان کرمانشاه و ۳۷ کیلومتری خانقین عراق بوده است.

در "پهله" استان ایلام نیز زلزله ۳.۶ در عمق ۱۷ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۳۵ کیلومتری پهله و ۴۵ کیلومتری مهران این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۲۷ فروردین

در "سالند" استان خوزستان زلزله ۲.۸، "سومار" استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۹ و ۲.۵، "میمه" استان ایلام زلزله ۲.۸، "ازگله" استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، "حسینیه" استان خوزستان زلزله ۲.۹، "عنبران" استان اردبیل زلزله ۲.۵ گزارش شد.

در "بندر خمیر" استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۱ کیلومتری رخ داد که کانون این زمین لرزه در ۳۰ کیلومتری بندر خمیر، ۴۹ کیلومتری لافت و ۵۰ کیلومتری رویدر این استان بوده است.

چهارشنبه ۲۸ فروردین

در "سومار" استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، رودبار استان کرمان زلزله ۲.۷ رخ داد و "هجدک" استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۷ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۳۴ کیلومتری هجدک، ۴۶ کیلومتری چترود و ۵۳ کیلومتری شهداد این استان گزارش شد. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

زلزله ۳ ریشتری "چلگرد" استان چهارمحال و بختیاری از دیگر زلزله‌های مهم روز ۲۸ فروردین ماه بود که در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۳۰ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال وبختیاری و ۳۲ کیلومتری فریدون شهر و ۴۰ کیلومتری افوس استان اصفهان رخ داد.

پنچ‌شنبه ۲۹ فروردین

زلزله ۴.۴ ریشتری "ارکواز" استان ایلام مهمترین رخداد لرزه‌ای روز ۲۹ فروردین بوده که در عمق ۱۰ کیلومتری و در کانون آن در ۲۲ کیلومتری ارکواز، ۳۳ کیلومتری مهران و ۳۸ کیلومتری میمه این استان رخ داد.

دراین روز همچنین در منطقه "ارجمند" استان تهران زلزله ۲.۷و در "سومار" استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

جمعه ۳۰ فروردین

در"تخت" استان هرمزگان زلزله ۲.۷، "مورموری" استان ایلام زلزله ۲.۵، "ارکواز" استان ایلام زلزله ۲.۵ رخ داد.

"برازجان" استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۶ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۱۶ کیلومتری برازجان، ۲۴ کیلومتری آب پخش و ۲۶ کیلومتری سعدآباد این استان رخ داد.

"هجدک" استان کرمان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید. این زمین لرزه در ۳۱ کیلومتری هجدک، ۴۱ کیلومتری چترود و ۴۸ کیلومتری کاظم آباد این استان به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار