تیم فوتبال نساجی مازندران در سومین روز هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر عصر امروز جمعه در حالی میزبان پدیده شهر خودرو است که خودش رویای بالاتر رفتن در پله لیگ برتر را دارد در حالی که میزبان می خواهد از این بازی نردبانی برای کسب سهمیه آسیایی بسازد.
کد خبر: ۷۳۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ 19 April 2019

تیم فوتبال نساجی مازندران در سومین روز هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر عصر امروز جمعه در حالی میزبان پدیده شهر خودرو است که خودش رویای بالاتر رفتن در پله لیگ برتر را دارد در حالی که میزبان می خواهد از این بازی نردبانی برای کسب سهمیه آسیایی بسازد.

نساجی در بیست و ششمین بازی لیگ برتری خود تاساعتی دیگر باید مقابل تیمی قرار بگیرد که در رقابتی نزدیک با تیم های بالای جدول برای کسب سهمیه آسیایی قرار دارد و حتی روی کاغذ می توان برای آن شانس قهرمانی هم متصور شد.
پدیده شهر خودرو که امسال لیگ برتر را زیر نظر یحیی گل محمدی سرمربی مازندرانی با قدرت و تفاوتی چشمگیر آغاز کرد، از 25 بازی موفق به کسب 46 امتیاز شده و در رتبه پنجم جدول قرار دارد. یحیی تیمی ساخته که خوب و منسجم بازی می کند و به سادگی امتیاز نمی‌دهد. تیمی که فقط 4 شکست را در کارنامه دارد و 13 بار حریفان را در لیگ هیجدهم شکست داد. یکی از این حریفان هم نساجی بود که در هفته یازدهم مقابل این تیم شکستی سنگین را تجربه کرد.
دو تیم تا کنون 5 بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که حاصل این دیدارها 2 پیروزی برای نساجی، 2 پیروزی برای پدیده شهر خودرو و یک تساوی بود. طبق این آمارها، نساجی در هر دو بازی که پدیده را شکست داد میزبان بود و این یعنی پدیده از قائمشهر خاطره ای جز شکست ندارد. 2 دیدار هم در خانه پدیده با شکست نساجی همراه بود و یک دیدارشان در مشهد بدون گل پایان یافت. البته آخرین باری که پدیده در استادیوم شهید وطنی مقابل نساجی قرار گرفت مهر 1392 بود و طبیعتا پدیده شهر خودرویی که امروز مقابل نساجی قرار می گیرد تفاوت زیادی با آن تیم با شکست بدرقه شده دارد.
نماینده مازندران در لیگ برتر دیدار مقابل پدیده مشهد را با نتیجه 3 بر صفر واگذار کرد تا سنگین ترین شکست نساجی در نخستین لیگ برتری که در آن حضور دارد رقم بخورد. حالا دو تیم برای ششمین بار عصر امروز در استادیوم شهید وطنی مقابل هم قرار می گیرند تا یکی برای جا نماندن از رقابت کسب سهمیه آسیایی بجنگد و دیگری برای این که بتواند در میانه های جدول موقعیت بهتری به دست بیاورد و شاید هم انتقام شکست سنگین نیم فصل نخست را بگیرد.
مهم تر از آن این که نساجی تلاش می کند تا امروز مقابل تیمِ سرمربی مازندرانی اسبق خود، از رکورد نباختن در بازی های خانگی محافظت کند. نساجی به جز هفته نخست لیگ برتر که با وجود ارائه بازی خوب و منسجم، بر اثر اشتباه مدافع بازی را به ذوب آهن واگذار کرد، در 11 بازی خانگی دیگر تن به شکست نداده و امیدوار است که امروز در سیزدهمین بازی خانگی لیگ هیجدهم، با متوقف کردن پدیده شهر خودرو همچنان این رکورد را حفظ کند.
** قصه تساوی ها
با توجه به شکست ماشین سازی از استقلال در این هفته و 27 امتیازی بودن این تیم، در صورتی که نساجی در بازی امروز بازهم به تساوی برسد با این تیم هم امتیاز می شود.
نکته جالب در مورد موقعیت نساجی و ماشین سازی در جدول در صورت تساوی بازی امروز، برابر بودن بسیاری از آیتم های آماری دو تیم است. هر دو تیم تا کنون 4 پیروزی کسب کرده اند و اگر نساجی امروز نیز به تساوی برسد با 15 تساوی، در تعداد تساوی ها با ماشین سازی و صنعت نفت که رکوردداران تساوی در لیگ هیجدهم هستند برابر می شود. دو تیم که دیدارشان در هفته گذشته نیز با تساوی بدون گل پایان یافت، حتی در تعداد شکست ها نیز برابر هستند و اگر نساجی در بازی امروز پدیده شهر خودرو را با تساوی متوقف کند، صرفا به دلیل گل زده بیشتری که نسبت به ماشین سازی دارد جای این تیم را در جدول می گیرد.
خیال نساجی تا حد زیادی از امتیاز نگرفتن پیکان 25 امتیازی راحت است، چرا که پیکان امروز باید در تبریز مقابل تیم قدرتمند تراکتور سازی بازی کند و بسیار بعید است که بتواند 3 امتیاز بازی را کسب کند و از نساجی سبقت بگیرد ، اما صنعت نفت در اهواز به مصاف فولاد خوزستان می رود و اگر موفق به شکست تیمِ قطبی شود، می تواند در صورتی که بازی نساجی مساوی تمام شود، با نساجی و ماشین سازی هم امتیاز شود.
همه این احتمالا نشان می دهند که تساوی در بازی امروز، جز این که در حفظ رکورد شکست ناپدذیری در بازی های خانگی نساجی اثرگذار است، چندان در جدول به کمک نساجی نمی آید و پیروزی در این دیدار است که می تواند رتتبه آن ها را موقتاً تک رقمی کند.
**مرورِ خاطراتِ یحیی
مشهدی ها همراه با سرمربی و چند بازیکن مازندرانیشان خوب می دانند که امروز کاری دشوار در استادیوم بارانی شهید وطنی دارند. یحیی گل محمدی علاوه بر این که مازندرانی است، پیشینه نشستن روی نیمکت سرمربیگری نساجی را هم دارد و با حضور همین هواداران پرشور مدتی سرمربیگری نساجی را انجام داد که اتفاقا نتایج بدی هم با این تیم نگرفت.
گل محمدی مرداد 1389 در دومین تجربه سرمربیگری خود سرمربی نساجی شد و تیم جوان با انگیزه ای ساخت که آن سال برای صعود به لیگ برتر می جنگید و با بدشانسی به لیگ برتر نرسید. او هم نساجی را می شناسد، هم جوِ استادیوم وطنی را و هم به واسطه رابطه خوبی که با جلالی دارد و البته بازی در تیمِ صبا باتری سال 1384 به سرمربیگری جلالی، با تاکتیک تیم های او آشنایی دارد.
این تیم امروز با تکیه بر دانش سرمربی مازندرانی خود و همچنین توان فنی بازیکنان مازندرانی همچون امین قاسمی نژاد، محمد قاسمی نژاد، سعید صادقی و محمد آقاجانپور امیدوار است که رکورد نساجی در شکست ناپذیری را بشکند و پس از حدود 9 ماه نخستین تیمی باشد که فاتح دژِ قائمشهری ها می شود.
بازی امروز نساجی – پدیده شهر خودرو را محمدحسین زاهدی فرد سوت می زند و علی میرزابیگی و عسگر محمدی کمک های او هستند.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار