معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری امروز جمعه از مناطق سیلزده شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی در استان مازندران بازدید کرد.
کد خبر: ۷۳۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ 19 April 2019

دکتر سعید شیرکوند در این بازدید که توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران همراهی می شد ، از نزدیک در جریان خسارت های ناشی از سیل و سیلاب اواخر اسفند ماه سال 97 و اوایل فروردین ماه سال 98 و چگونگی خدمات رسانی به سیل زدگان قرار گرفت .
نماینده معاون اول رییس جمهوری ضمن این که دستورات لازم را برای تسریع در بازسازی مناطق سیلزده صادر کرد ، فرایند ارائه خدمات و بازگشت سیل زدگان به زندگی عادی را مطلوب توصیف کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران هم در این بازدید به خسارت های بارندگی شدید و طغیان رودخانه ' تلار ' در 12 فروردین ماه و جاری شدن سیلاب در منطقه سوادکوه اشاره کرد و گفت که بیشترین خسارت سیلاب در این منطقه به ساکنان حاشیه رودخانه تلار در شهرهای زیراب ، پل سفید و شیرگاه وارد شد.
مهدی رازجویان میزان خسارت وارد شده به بخش های مختلف زیربنایی و کشاورزی در سیلاب 12 فروردین ماه را بیش از 323 میلیارد تومان برآورد کرد و و افزود : در سیل و سیلاب مرحله اول هم که 27 اسفند ماه سال گذشته رخ داد بیش از یکهزار و 300 میلیارد تومان به بخش های کشاورزی، زیر ساختی و منازل مسکونی در 12 شهرستان خسارت وارد آمد.
وی گفت : به دلیل اخطاریه هواشناسی و استقرار ادوات در مکان های سیل خیز در شهرستان های بهنمیر و سیمرغ ، از ورود سیلاب ناشی از طغیان رودخانه تلار در 12 فروردین به این مناطق جلوگیری شد.
رازجویان با بیان اینکه خسارت سیل دوم در بخش های معیشتی و مسکونی 19 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است، افزود : بقیه خسارت ها مربوط به حوزه های کشاورزی، دام ، طیور و تاسیسات بوده است.
وی در خصوص رانش زمین محور اصلی مقابل شهرک فرهنگیان در شهر پل سفید از شهرستان سوادکوه هم گفت : بعد از رانش زمین شرکت زیرساخت، پیمانکارانی را برای دیوارسازی در حاشیه رودخانه تلار و ذیل شهرک فرهنگیان در نظر گرفت که هم اکنون کار در حال انجام است.
وی بیان کرد : با تلاش شرکت زیرساخت، زیردست جاده تثبیت شد و ساخت دیواره حفاظتی مناسب و پایدار پایین جاده در ضلع غربی به طول 250 متر در حال انجام است.
معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه بارندگی شدید همراه با طغیان به سردهنه های رودخانه تلار در شهر زیراب از شهرستان سوادکوه هم خسارت وارد کرد ، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته توسط آب منطقه ای و استقرار ادوات در حاشیه رودخانه تلار، افراد در حال احداث ساخت دیواره حفاظتی رودخانه تلار هستند تا از خسارت های بعدی جلوگیری شود.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار