بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و نیز در مناطق مستعد بارش تگرگ از امروز به تناوب تا اوایل هفته آینده در مناطق مختلف کشور رخ می دهد.
کد خبر: ۷۳۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 18 April 2019

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و نیز در مناطق مستعد بارش تگرگ از امروز به تناوب تا اوایل هفته آینده در مناطق مختلف کشور رخ می دهد.

سازمان هواشناسی عصر چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای وضع هوای کشور تا اواسط هفته آینده را این گونه پیش بینی کرده است:
* چهارشنبه ٢٨ فروردین؛ بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد وبرق در آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی (بارش 10 تا 25 میلیمتر برآورد می شود)، وزش باد شدید موقت در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، قم، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی (سرعت باد بین 45 تا 70 کیلومتر بر ساعت) پیش بینی می شود.
* پنجشنبه ٢٩ فروردین؛ بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد در نیمه جنوبی کردستان، کرمانشاه، زنجان، نیمه جنوبی همدان، غرب مرکزی، ایلام، لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استانهای گلستان و سمنان (بارش 15 تا 25 میلیمتر) برآورد می شود.
* جمعه ٣٠ فروردین؛ بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد در جنوب و شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، غرب کردستان، شرق کرمانشاه، شمال زنجان، همدان، شمال مرکزی، شمال لرستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران ارتفاعات البرز در استانهای گلستان و سمنان (بارش 15 تا 25 میلیمتر) برآورد می شود.
* شنبه ٣١ فروردین؛ بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب گیلان.
* یکشنبه اول اردیبهشت؛ بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی، شمال خوزستان، شرق و شمال بوشهر، جنوب شرق فارس و ارتفاعات کرمان.
* دوشنبه دوم اردیبهشت؛ بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، جنوب لرستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، شمال خوزستان، غرب و جنوب خراسان رضوی، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز در استان گلستان.
بنا به اطلاعیه سازمان هواشناسی، از جمعه شب تا اواخر روز دوشنبه مسیرهای کوهستانی و گردنه های برفگیر شمال غرب و دامنه های البرز بارش برف پیش بینی می شود؛ بنابر این اختلال در تردد جاده های کوهستانی وجود دارد.
با توجه به شرایط فصلی و محلی و ماهیت رگباری بارشهای بهاری، در طول این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.
هواشناسی به هموطنان مناطق هشدار داده شده، توصیه کرده که از آخرین پیش بینی و هشدارهای جوی اطلاع یافته و با رعایت نکات ایمنی از خسارات احتمالی اجتناب کنند.

** خیرش موجهایی بلندتر از یک متر در خلیج فارس و دریای خزر
در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین بر اساس اطلاعیه ویژه هواشناسی دریایی به اطلاع می رساند؛ با توجه به افزایش لحظه ای سرعت وزش باد، در طول سه روز آینده بخشهای غربی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر برآورد می شود.
ظرف سه روز آینده دریای خزر بویژه مناطق شرقی آن طوفانی خواهد بود؛ ارتفاع موج بویژه در نواحی شرقی آن بین یک تا یک و نیم متر پیش بینی می شود.
سازمان هواشناسی از همین رو توصیه کرده است در طول این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار