چند روزی است تصاویری از گوسفندهای وارداتی دم‌دار به تصاویری از بازی سگ و گوسفند ضمیمه شده و با این توضیح که گوسفندهای وارداتی، حاصل آمیزش گوسفند و سگ هستند در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹ 17 April 2019

به گزارش تابناک مازندران، چند روزی است تصاویری از گوسفندهای وارداتی دم‌دار به تصاویری از بازی سگ و گوسفند ضمیمه شده و با این توضیح که گوسفندهای وارداتی، حاصل آمیزش گوسفند و سگ هستند در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور می‌گوید: آمیزش دو گونه متفاوت و ایجاد حیوانات خاص، مستلزم کار ژنتیکی و فاقد توجیه اقتصادی است؛ آن هم در این تعداد انبوه. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت مشخص می‌شود که در نتیجه اصلاح نژادهای صورت‌گرفته، نه تنها در سطح جهان بلکه در کشورمان، نژادهای متعددی از گوسفند با اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند؛ برخی از نژادهای گوسفند دارای دم هستند، برخی دارای دنبه و برخی دارای هردو.

وی با اشاره به اینکه رومانی، دومین کشور صادرکننده گوشت در جهان است یادآور می‌شود: گوسفند رومانیایی، نژادی گوشتی و حاصل کار ژنتیکی است که طی شش ماه چهل کیلو گوشت تولید می‌کند. در واقع اصلاح نژاد در این گوسفند به گونه‌ای صورت گرفته که غذا به جای تبدیل شدن به چربی و دنبه فقط به گوشت تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار