کد خبر: ۷۳۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 17 April 2019

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت که دولت برای کمک به خسارت دیدگان ناشی از سیل اخیر در این استان حدود ۲۲۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مفید غلامی راد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود ۶۴ میلیارد تومان از کمک‌های بلاعوض برای خسارت واحدهای مسکونی و تجاری اختصاص یافت که به طور میانگین در قالب کمک معیشتی و تعمیراتی به هر خانوار تا سقف ۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی با اعلام این که بخشی از کمک‌های معیشتی و تعمیراتی تاکنون پرداخت شده است، گفت: ۱۵۸ میلیارد تومان دیگر کمک بلاعوض تخصصی دولت هم برای بخش کشاورزی است که توزیع می‌شود.
غلامی راد توضیح داد: کمک بخش کشاورزی بر اساس برنامه‌ریزی برای هر هکتار زمین زراعی تا سقف ۲۰ میلیون ریال و باغات نیز ۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

براثر سیل اخیر در مازندران حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شد.

دبیر شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران افزود : بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور رئیس جمهوری درساری برگزار شد، برای هر واحد دامداری نیز ۵۰ میلیون ریال، هر راس دام سبک تا سقف پنج میلیون ریال و دام سنگین نیز ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض داده می‌شود.

وی مبلغ کمک بلاعوض پرداختی به واحدهای مرغداری را نیز حدود ۴۰ میلیارد ریال در مجموع پیش‌بینی کرد و گفت: در سیل اخیر ۴۶ مرغداری گوشتی با ۵۰۰ هزار قطعه و مرغ مادر نیز دو واحد با ۱۰۰ هزار قطعه تخریب شدند.

تخصیص ۴۵۸ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای کشاورزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت : همچنین دولت برای کمک به کشاورزان سیلزده و رونق تولید نیز ۴۵۸ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت به مازندران تخصیص داد.

وی اضافه کرد: این خسارت‌ها نیز در قالب تسهیلات بانکی مطابق با مصوبه در اختیار کشاورزان خسارت دیده ناشس از سیل قرار می‌گیرد. دبیر شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران کمک‌های دولت برای سیل نسبت به دوره‌های گذشته را بی‌سابقه توصیف کرد و اظهار داشت : ورود بموقع دولت در مناطق سیل زده باعث شد تا دولت با وجود مشکل مالی کمک‌های خوبی را در قالب بلاعوض و تسهیلات در اختیار استان‌های خسارت دیده قرار دهد.
وی اضافه کرد: در مجموع میزان کمک‌های بلاعوضی که دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل به این استان اختصاص داد حدود ۲۰ درصد از کل بودجه عمرانی سال گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار