سیل محموله‌های امدادی جمعیت‌های ملی و دولت‌ها برای کمک به سیل‌زدگان و یاری مردم سیل‌زده با هماهنگی‌ها و اقدامات معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر، وارد کشور خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ 16 April 2019

سیل محموله‌های امدادی جمعیت‌های ملی و دولت‌ها برای کمک به سیل‌زدگان و یاری مردم سیل‌زده با هماهنگی‌ها و اقدامات معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر، وارد کشور خواهد شد.

 محوله‌های امدادی و کمک‌های نقدی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و همچنین دولت‌ها به کشور وارد خواهد شد.

بیمارستان جمعیت هلال‌احمر در لبنان اخیراً اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و کمک کارکنان درمانی شاغل در این بیمارستان برای سیل‌زدگان کشورمان کرده و اعلام کرده است که ۲۵ هزار دلار از محل کمک‌های مردمی و از سوی پرسنل درمانی شاغل در این بیمارستان برای کمک به سیل‌زدگان کشور تأمین شده است.

بر اساس این گزارش، این کمک‌ها صرفاً از بیمارستان جمعیت هلال‌احمر ایران در لبنان و همچنین فعالیت برخی داوطلبان در مدارس منطقه نبطیه جمع‌آوری شده است و جمع‌آوری کمک‌های نقدی در بیمارستان جمعیت هلال احمر در کشور لبنان ادامه داشته و مبالغ اهدایی متعاقباً اعلام خواهد شد.

به علاوه محموله بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر امارات متحده عربی امروز؛ سه‌شنبه ۲۷ فروردین وارد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) شده است. این محموله به وزن ۸۰ تن و شامل ۲۵۰۰ بسته مواد غذایی و همچنین ۲۹۲ دستگاه چادر برای توزیع در مناطق سیل‌زده است.

بر اساس این گزارش محموله امدادی – زیستی بخش خدمات نجات آتش‌نشانی جمهوری چک نیز شامل چادر، پتو، کیسه خواب، ژنراتور برق، لوازم تثبیت کننده برای ژنراتور برق، پمپ لجن الکتریکی و پالت چوبی، چهارشنبه ۲۸ فروردین وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خواهد شد.

مقرر شده است تا محموله بشردوستانه دولت هندوستان نیز ۲۸ فروردین وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شود.

این محموله امدادی و غذایی در مجموع ۹۱۷ بسته شامل یک هزار و ۷۵۰ تخته پتو یک‌نفره (۱۷۵ بسته)، یک هزار و ۷۵۰ تخته پتو دو نفره (۱۷۵ بسته)، ۲ هزار کیلوگرم نایلون پلاستیکی (۶۵ رول)، یک هزار و ۸۰ کیلوگرم کنسرو غذایی (۵۰ جعبه)، یک هزار کیلوگرم کنسرو نخود فرنگی (۲۰ کیسه)، ۵۰۰ کیلوگرم کنسرو سیب زمینی خشک (۲۵ کیسه)، یک هزار و ۲۰ کیلوگرم پیاز سرخ شده، ۹۹۹ دستگاه چادر خانوادگی (با پل و پایه و طناب) شامل ۱۱۱ بسته چادر، ۱۱۱ جعبه پل و پایه (۱۲ فوت)، ۱۱۱ جعبه پل و پایه (۹ فوت)، ۲۰ بسته طناب و ۲۰ بسته قلاب است.

محموله امدادی بشردوستانه دولت گرجستان شامل ۱۳۰ عدد برانکارد، ۵۰ عدد تشک برانکارد، ۱۳۰ عدد پتو، ۵۰ عدد کیسه خواب، ۳۰۰ عدد کانتینر آب و ۲۰۰ عدد سیستم تصفیه آب، بعد از ظهر دوشنبه مورخ ۲۶ فروردین برای توزیع در مناطق سیل‌زده کشور، وارد مرز نردوز شده است.

همچنین ۷ فروند هواپیمای دولت عمان شامل محموله امدادی این کشور چهارشنبه ۲۱ فروردین وارد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) شده است. این محموله به وزن تقریبی ۱۰۰ تن شامل اقلام زیستی، خوراکی و امدادی از قبیل برنج، آرد، خرما، عدس، شکر، روغن، چای، شیر خشک، چادر ۴ در ۶ متر، پتو، بالشت، ملحفه و ۱۰ دستگاه قایق برای توزیع در مناطق سیل زده است.
مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار