معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، گفت: خسارتهای بارندگی شدید و طغیان رودخانه ها در 12 فروردین ماه در مازندران بیش از 323 میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۷۳۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 16 April 2019

مهدی رازجویان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل خیز شهرستان سیمرغ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: دومین سیل در 12 فروردین ماه اتفاق افتاد و بیشترین خسارت را در حاشیه رودخانه تلار در شهرهای زیراب، پل سفید و شیرگاه به بار اورد.
سیل مرحله اول در مازندران که 27 اسفندماه گذشته رخ داد بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان به بخش های کشاورزی، زیر ساختی و منازل مسکونی خسارت زد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، گفت: به دلیل اخطاریه هواشناسی و استقرار ادوات در مکان های سیل خیز در شهرستان های بهنمیر و سیمرغ از ورود سیل مجدد به این شهرستان ها جلوگیری شد.
رازجویان با بیان اینکه خسارت سیل دوم در بخش های معیشتی و مسکونی 19 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است، افزود : مابقی خسارت ها مربوط به حوزه های کشاورزی، دام ، طیور و تاسیساتی بوده است.
وی در خصوص رانش زمین محور اصلی مقابل شهرک فرهنگیان در شهر پل سفید از شهرستان سوادکوه ، گفت: بعد از رانش زمین شرکت زیرساخت، پیمانکارانی را برای دیوارسازی در حاشیه رودخانه تلار و ذیل شهرک فرهنگیان در نظر گرفت که هم اکنون کار در حال انجام است.
وی بیان کرد: با تلاش شرکت زیرساخت، زیردست جاده تثبیت شد و ساخت دیواره حفاظتی مناسب و پایدار پایین جاده در ضلع غربی به طول 250متر در حال انجام است.
معاون عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه در ضلع شرقی هم دیوار حفاظتی ساخته و به دیوار قبلی وصل می شود ، افزود : با اقدامات انجام شده درصدد هستیم تا از خسارت جانی و جاده ای شمال به تهران بکاهیم.
رازجویان با بیان اینکه بارندگی شدید همراه با سیل در 12 فروردین ماه خسارت زیادی را به جاده های استان مازندران وارد کرده است ، گفت : با استقرار ادوات، سریعا نسبت به مرمت جاده ها و خیابان های خسارت دیده اقدام کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه بارندگی شدید همراه با طغیان به سردهنه های رودخانه تلار در شهر زیراب از شهرستان سوادکوه هم خسارت وارد کرد ، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته توسط آب منطقه ای و استقرار ادوات در حاشیه رودخانه تلار، افراد در حال احداث ساخت دیواره حفاظتی رودخانه تلار هستند تا از خسارت های بعدی جلوگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندرای مازندران بیان کرد : اگر در سیل سال 94 و خسارتی که به منازل و زمین های کشاورزی در شهر زیراب وارد شد نسبت به ساخت دیواره حفاظتی رودخانه تلار اقدام می شد، ما امسال شاهد این خسارتها نبوده ایم.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار