سازمان نظام پزشکی ساری‌ به تعرفه‌های درمانی غیرواقعی ۹۸ رسما اعتراض کرد.
کد خبر: ۷۳۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۸ 16 April 2019

تندرست نیوز؛ سازمان نظام پزشکی ساری‌ به تعرفه‌های درمانی غیرواقعی ۹۸ رسما اعتراض کرد.

جناب آقای دکتر ظفرقندی
ریاست محترم سازمان نظام پزشکی کشور
با اهدای سلام
احتراما ،استحضار دارید که تصویب و ابلاغ تعرفه های خدمات بهداشتی و درمانی در سال 98،موجبات ناخرسندی جامعه پزشکی را در سطوح مختلف فراهم نموده است .
اتفاقی قابل انتظار ، خصوصا طی سنوات اخیر ، که نتیجه نرخ گذاری و تعیین تعرفه هر بار تحت الشعاع ملاحظاتی ، به نفع ارائه دهنده خدمت رقم نمی خورد .
گرچه با نگاه کلی ، به شرح وظایف و ساختار سازمان ، جامعه پزشکی انتظار خروجی تاثیر گذار و غیر منتظره ای ، از موضوع تعیین تعرفه ، خصوصا در شرایط فعلی نداشته است ، لیکن با توجه به حضور نماینده محترم سازمان در شورای عالی بیمه ، انتظار می رفت با رعایت اصل تعادل ، و لحاظ قیمت های واقعی ، مراتب به گونه ای رقم بخورد که ، رضایت نسبی ارائه دهندگان خدمت فراهم می شد .
در حالیکه تحت تاثیر تورم ناشی از تکانه های اقتصادی ، قیمت همه خدمات غیر پزشکی ، افزایشی معنی دار و همسو پیدا کرده ، افزایش غیر واقعی تعرفه های خدمات پزشکی ، بزعم جامعه پزشکی ،غیر قابل توجیه و ناعادلانه است .

جامعه پزشکی نه تنها ، این دیدگاه غیر منصفانه را در شان خود نمی بیند ، بلکه گلایه مند است از اینکه ، حمایت طلبی کافی در جهت برخورداری از همه ظرفیت هایی که میتوانست ، اقتدار لازمه سازمان را اعاده کند صورت نگرفته است .

جامعه پزشکی معتقد است ، که سازمان در جهت انسجام بیشتر ، نیازمند برنامه هایی مدون با اهداف زمان بندی شده مشخص است که با دعوت از همه ذینفعان ، و بکارگیری ظرفیت نهاد قانون گذار ، خلا قانونی در مواجهه با بسیاری از چالش ها ، من جمله تعیین تعرفه های پزشکی را مرتفع سازد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار