مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران : کمک های بلاعوض تعمیراتی برای ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در روستاها پرداخت شد.
کد خبر: ۷۳۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 14 April 2019

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران : کمک های بلاعوض تعمیراتی برای ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در روستاها پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد خانی گفت: سیل ۲۷ اسفند ۹۷ و ۱۲ فروردین ۹۸ به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۲ شهرستان، ۹ شهر و ۱۷۰ روستا خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه پرداخت بر اساس میزان خسارت تا سقف تعیین شده است، افزود: در تعطیلات نوروز کمک های بلاعوض تعمیراتی برای ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در روستاها پرداخت شد.

خانی گفت : همچنین ۸۰۰ تن سیمان رایگان بین مردم سیل زده توزیع و ۱۰۰ واحد آواربرداری نیز انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در ادامه افزود : پیمانکاران بومی می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن برای بازسازی هر چه سریع تر مناطق سیل زده اقدام کنند.

خانی در ادامه با بیان اینکه طرح هادی در 1500 روستای مازندران با مشارکت بنیاد مسکن، دهیاری ها و مردم اجرا شد ,گفت : بازنگری طرح هادی در حدود ۱۰۰ روستا پارسال انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد ها و شاخص ها طرح هادی تهیه و رشد جمعیتی در حدود یک دهه آن مشخص می شود، گفت: موافقت نامه برای اجرای طرح هادی پارسال در ۶۵۰ روستا انجام شد که برای اجرای آن ۹۷ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد.

خانی در ادامه افزود: در مرحله اول اجرای طرح بوم گردی مازندران در ۱۲۶ روستای هدف پیش بینی شده بود که با مشورت با فرمانداران به ۲۴۴ روستا رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه به صاحبان ۴ هزار واحد مسکونی وام ۲۰ میلیون تومانی پرداخت می شود، گفت: این میزان تسهیلات به منظور احیا و افزایش امکانات رفاهی برای اقامت گردشگران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار