مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران از افزایش 30 درصدی سهم نوسازی مدارس در بودجه 98 خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 12 April 2019

مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران از افزایش 30 درصدی سهم نوسازی مدارس در بودجه 98 خبر داد.

 قربانعلی شیرزاد در آیین کلنگ زنی سه آموزشگاه روستاهای نیرنگ نوشهر، دلیر و فشكور بخش مرزن آباد چالوس با بیان اینكه ایران جزء كشورهای پر حادثه است، اظهار كرد: از مجموع 40 حادثه غیرمترقبه جهان حدود 30 مورد از جمله سیل و زلزله در ایران روی می‌دهد.

وی با اشاره به اینكه 70 درصد مناطق ایران در معرض زلزله و 50 درصد در معرض خطر سیل قرار دارد و 90 درصد توامان در معرض سیل و زلزله قرار دارد، تصریح کرد: در ابتدای امسال نیز سیل به بسیاری از مدارس سراسر كشور از جمله مازندران خسارت وارد كرد.

مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینكه بازسازی مدارس تخریبی و مقاوم‌سازی آنها در دستور كار قرار دارد، خاطرنشان كرد: از سال 85 تاكنون بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در حال اجرا و در برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی شده است.

شیرزاد با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب در بخش عمرانی به ویژه مقاوم سازی و بازسازی گفت: در تصویب بودجه 98 نیز اعتبارات عمرانی در بخش آموزش و پرورش به سه برابر رسید تا مشكلات فضاهای آموزشی استان و كل كشور مرتفع شود.

وی با بیان اینكه یكی از نگرانی های آموزش و پرورش نیمه كاره ماندن پروژه های عمرانی بوده است، افزود: امسال در بودجه 98 خوشبختانه هزار میلیارد تومان برای تكمیل پروژه های نیمه تمام خیرین پیش بینی شد.

مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران با تاكید بر استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارش نیز، گفت: سهم نوسازی مدارس در این بخش تنها 20 درصد بود كه با حمایت نمایندگان مجلس این میزان به 50 درصد رسید.

قاسم احمدی لاشكی نماینده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت نیز در این آئین با اشاره به اهمیت احداث سه مدرسه در سه روستای نیرن، دلیر و فشكور، گفت: هر سه این مدارس از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و روستای نیرنگ نیز به جهت مجاورت با چهار روستای دیگر از جمعیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینكه كشور در وضعیت اقتصادی مناسبی به سر نمی‌برد، افزود: در این شرایط وقتی چنین مدارسی احداث می شود باید قدردان بود.

به گزارش ایسنا،آئین کلنگ زنی دبستان 12 کلاسه ارشاد روستای نیرنگ با زیربنای یک هزار و 530 متر مربع و با اعتبار بیش از شش میلیارد تومان که 50 درصد آن با مشارکت بنیاد برکت و مابقی نیز از سوی اداره نوسازی و مدارس مازندران تامین خواهد شد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولان شهرستانی به زمین زده شد.

همچنین مراسم کلنگ زنی ساخت مدارس 2 کلاسه در روستاهای دلیر و فشکور بخش مرزن آباد شهرستان چالوس نیز هر کدام با اعتبار 800 میلیون تومانی از محل نوسازی و مدارس استان نیز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار