کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید فردا - جمعه - وارد کشور می شود و بارش ها در روز شنبه آینده تقویت می شود.
کد خبر: ۷۳۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 11 April 2019

امین حسین نقشینه روز پنجشنبه در گفت و گو یی اظهار داشت: روز یکشنبه نیز در نیمه شرقی کشور و روز دوشنبه - 25 فروردین - در نوار شرقی سامانه بارشی فعال خواهد بود ودوشنبه شب هم این سامانه بارشی از مرزهای کشور خارج می شود.
وی ادامه داد: طی ساعات آینده امروز ( 22 فروردین ) برای غرب و شمال غرب کشور بارش های باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و باد بر روی دامنه های زاگرس رخ می دهد. برای مناطقی از جنوب شرق و شرق انتظار بارش های پراکنده را برای امروز داریم .
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا (جمعه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور علاوه بر غرب و شمال غرب، دامنه های جنوبی البزر، استان های سواحل دریای خزر بارش به صورت رگبار و گاهی رعد و برق خواهند داشت.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود مقدار بارش های در روز جمعه در جنوب استان کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شرق ایلام، شمال غرب خوزستان و مناطقی از اصفهان از شدت بیشتری برخوردار باشد.
نقشینه ادامه داد که این سامانه از فردا ( 23 فروردین) وارد کشور می شود از سامانه ای که در چند روز گذشته در استان خوزستان سبب سیل شده ضعیف تر بوده و در نتیجه بارش ها هم کمتر می باشد.
وی افزود: روز شنبه هفته آینده در شرق، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز و در استان های تهران و سمنان بارندگی ها تداوم پیدا می کند.
نقشینه افزود: تقویت سامانه بارشی در این روز شاهد خواهیم بود و در جنوب، مرکز، جنوب شرق و دامنه های زاگرس مرکزی و در استان های چهارمحال و بختیاری، کیکیلویه و بویر احمد ، بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
وی گفت: شدت بارش های روز شنبه در شمال استان فارس، غرب استان یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.
نقشینه ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و سبب شدت بارش ها در شمال استان یزد، شرق استان های اصفهان، سمنان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، گلستان و شرق مازندران، خراسان رضوی و شمال جراسان جنوبی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه هفته آینده شدت بارش ها در نوار شرقی خواهد بود، گفت: سامانه بارشی در این روز در نوار شرقی در خراسان رضوی و جنوبی شدت بارش ها بیشتر خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: بعدازظهر جمعه ( 23 فروردین ) و روز شنبه هفته آینده دریای عمان و شرق تنگه هرمز هم مواج خواهد بود.

** تهران فردا بارانی است
وی اظهار داشت: از بعدازظهر امروز ( پنجشنبه ) در تهران رشد ابر را خواهیم داشت. فردا آسمان تهران به تدریج ابری خواهد شد و از بعدازظهر فردا باران در تهران آغاز می شود .
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه گاهی این بارش ها به صورت رعد و برق با وزش باد همراه است، بیان داشت: روز شنبه هفته آینده هم تهران ابری و بارانی پیش بینی شده است.
وی افزوود: بیشنه دمای امروز تهران در مهرآباد 23 درجه و در شمیرانات 20 درجه خواهد رسید و بیشینه دمای فردا در مهرآباد 22 درجه خواهد بود و کمینه دمای هوای فردا صبح در تهران 10 درجه در مهرآباد می باشد.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا ( جمعه ) کاهش دما در تهران داریم و دمای هوای این شهر فردا یک درجه نسبت به روز قبل کاهش خواهد یافت.
وی افزود: گرمترین مرکز استان در روز گذشته بندرعباس و اهواز بوده و دمای این شهرها به 33 درجه رسید و امروز صبح سردترین مرکز استان شهرکرد با یک درجه زیر صفر بوده است .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
خداعاقبت رو خیرکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار