مجموع بارش نیمه شب به بعد تا قبل از ظهر فردا ، انتظار میره از اواخر امشب بارش‌ها تقویت شده و بیشتر شهرهای غربی و شمال‌غربی بارانی بشند . سپس فردا عصر تا یکشنبه ظهر بارش‌ها کاهش میابد . از عصر یکشنبه شاخه دیگر سیستم وارد کشور شده که در شاخه دوم احتمال وقوع سیلاب در شمالشرق کشور بالا است .
کد خبر: ۷۳۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 06 April 2019

به گزارش تابناک مازندران، روز دوشنبه سامانه بارشی کل کشور را فراخواهد گرفت که شدت بارش‌ها در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و شمال سمنان خواهد بود. 

سامانه بارشی در نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق فعال می‌باشد و سبب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود. شدت بارش در غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،شمال بوشهر، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، شرق کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان، شمال زنجان و قزوین می‌باشد.
 بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، آسمان ایران در دو هفته اخیر بارندگی‌های بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد بارش‌های اخیر وضعیت آب کشور را کاملا دگرگون و حجم ذخایر آبی را به بی‌سابقه‌ترین میزان در دهه‌های اخیر رسانده است. مطابق ارزیابی‌ها حجم بارش‌ها در نوروز سال ۹۸ به‌گونه‌ای بود که ۲۰ استان کشور درگیر سیل شدند. آسیب‌شناسی‌ها حاکی است در اثر وقوع این سیلاب‌ها مجموعا ۶۲ شهر و دو هزار و ۷۱۴ روستا تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکلاتی از قبیل قطع آب و برق و تخریب راه‌ها مواجه شدند.

اطلاعات بارشی استانهای مختلف کشور از ابتدای مهر سال نود و هفت تاکنون

بارش باران در مازندران و 8 استان کشور+تصاویر
 

 

آمارهای رسمی از صورت وضعیت بارش‌ها همچنین نشان می‌دهد از مجموع ۸/ ۲۷۹ میلی‌متر بارش ثبت شده در ۱۹۳ روز ابتدایی سال آبی جاری (اول مهر ۹۷ تا چهاردهم فروردین ۹۸)، ۱/ ۹۲ میلی‌متر سهم پاییز، ۹/ ۱۳۱ میلی‌متر سهم زمستان و ۸/ ۵۵ میلی‌متر سهم ۱۴ روز نخست بهار بوده است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۴/ ۱۹۳ میلی‌متر) ۴۵ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۸/ ۹۹ میلی‌متر) ۱۸۰ درصد افزایش را ثبت کرده است. این در حالی است که با نگاهی به کارنامه بارندگی در استان‌ها نیز بی‌سابقه بودن میزان بارش‌ها در ابتدای سال ۹۸ بیش از پیش نمایان و آشکار می‌شود.

از امشب شاهد کاهش دما در استانهای نیمه غربی کشور خواهیم بود

استانهای نیمه غربی کشور از امروز شاهد سرد شدن هوا و کاهش 2 الی 5 درجه ای دما در استانهای نیمه غربی کشور خواهند بود.

ضمنا پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: در استان های البرز، قزوین، همدان، گیلان، خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی، گلستان و مازندران هم اکنون بارش باران گزارش شده است.

 هم اکنون در استان های البرز، قزوین، همدان، گیلان، خراسان رضوی (اکثر محورها)، اردبیل(محور اردبیل-خلخال)، آذربایجان شرقی(محور میانه –زنجان)، گلستان(محور آزادشهر-چمن بید) و مازندران(محور های رامسر،کناره ) بارش باران گزارش شده است.

درصد پوشش ابر فردا یکشنبه :

فردا همچنان در بیشتر کشور آسمان ابری و نیمه ابری خواهد بود ، این ابرها در چند استان موجب بارندگی بهاره خواهند شد

بارش باران در مازندران و 8 استان کشور+تصاویر
 


براساس این گزارش در استان اردبیل (ارتفاعات) مه گرفتگی گزارش شده است.
همچنین ترافیک در آزاد راه تهران به کرج(محدوده های گرمدره وپل کلاک تا پل فردیس)، آزادراه کرج به قزوین(پل فردیس تا پایانه شهید کلانتری)، آزاد راه قزوین به کرج (محدوده پل حصارک تا پل فردیس) و
آزادراه کرج به تهران (محدوده پل فردیس تا پل کلاک) نیمه سنگین گزارش شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
هواشناسی کارش درسته!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار