مدیرکل هواشناسی استان مازندران : بارش‌های اخیر خشکسالی‌های متوالی در طول چند سال گذشته را جبران نمی‌کند
کد خبر: ۷۳۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 06 April 2019

مدیرکل هواشناسی استان مازندران با اشاره به افزایش بارش‌ها در این استان گفت بارش‌ها در طول سال زراعی جاری 20 درصد افزایش داشته است اما این موضوع باعث نمی‌شود که خشکسالی‌های متوالی در طول چند سال گذشته را جبران کند.

سید محمدرضا رضوی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضع آب و هوای استان مازندران در طول سال زراعی جاری اظهار کرد: بارش امسال 20 درصد افزایش داشته است اما از آنجا که در استان مازندران سد به اندازه کافی وجود دارد چنانچه بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف باشد اثر گذار است در غیر اینصورت این بارش‌های اخیر خشکسالی را جبران نمی‌کند. در واقع وضع امسال را بهبود می‌بخشد اما خشکسالی را جبران نمی‌کند.

میزان مهاجرت به مازندران بسیار بی‌قواره در حال پیش‌روی است

وی با بیان اینکه مازندران به یکی از کلانشهرهای بزرگ ایران تبدیل شده است، گفت: میزان مهاجرت به مازندران بسیار بی‌قواره در حال پیش‌روی است و استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و سمنان به دلیل مشکلات ناشی از کم‌آبی بیشترین سرریز جمعیت را به استان مازندران دارند و اکنون خیلی فشار بر روی مازندران است.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران تصریح کرد: شمال ایران جایی است که بتواند با روش فعلی مدیریت شهری و آب و هوای موجود حداکثر 7 میلیون نفر را در خود جای دهد اما مازندران اکنون به تنهایی بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و دچار بحران شده است و این استان دیگر تحمل این جمعیت را ندارد ضمن اینکه هیچ برنامه‌ای نیز برای ورود این حجم از مهاجر در استان مازندران وجود ندارد این در حالی است که روستاهای 70خانواری به 470 خانوار رسیده و 400 خانوار آن غیر بومی هستند.

رضوی با اشاره به وضع اقلیمی و شرایط آبی این استان اظهار کرد: بارش باران در پایین دست، شرایط آبی امسال مازندران را مناسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار