ادامه بارش‌ها در کشور با ورود سیستم جدید بارشی از روز جمعه
اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی چند روز آینده استان را پیش بینی کرد. در روز شنبه ۱۷ فروردین آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری از بعد از ظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات همراه با بارندگی و وزش باد خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۴ 04 April 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی چند روز آینده استان را پیش بینی کرد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی این استان، از ورود سامانه جدید بارشی در هفته آینده خبر داد.
احمد اسدی در گفت‌وگو یی، با اشاره به وضعیت جوی استان مازندران طی روزهای آینده، اظهار کرد: بر اساس نتایج آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران از امروز چهارشنبه ۱۴ فروردین آسمان استان صاف تا نیمه ابری با افزایش ابر و در مناطق ساحلی در جلوگیری با احتمال صبحگاهی پیش بینی می شود.

دمای امروز شهرهای کشور

پیش بینی وضعیت بارش‌ها در مازندران و کشور تا هفته آینده
 

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: آسمان استان در روز پنجشنبه هفته جاری نیمه ابری در بعدازظهر و شب به ویژه در غرب استان با افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

اسدی با بیان اینکه در روز جمعه آسمان استان صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر خواهد بود، گفت: در روز شنبه ۱۷ فروردین آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری از بعد از ظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات همراه با بارندگی و وزش باد خواهد بود.

وی تصریح کرد: در روز یکشنبه هفته آینده نیز آسمان مازندران ابری گاهی همراه با بارندگی، در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد و کاهش دما خواهد بود، همچنین در روز دوشنبه ۱۹ فروردین نیز آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

با عبور متناوب امواج تراز میانی امشب در شمال‌غرب، غرب، جنوب، مرکز، جنوب‌شرق، شرق، شمال شرق و شمال خوزستان بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات البرز بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.
روز پنجشنبه به جز در جنوب‌شرق در سایر نقاط کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، در مناطق سردسیر و کوهستانی، غرب، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش‌ها به شکل برف هستند.

وضعیت هوای مازندران تا سه شنبه آینده

پیش بینی وضعیت بارش‌ها در مازندران و کشور تا هفته آینده+عکس
 


ضمنا هواشناسی ایران اعلام کرد: روز جمعه بارش محدود به شمال غرب، جنوب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس است، از اوایل روز شنبه سیستم بارشی جدیدی از نوار غربی کشور وارد می‌شود.
وضعیت هوای تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

سیستم بارشی از بعد از ظهر جمعه شانزدهم فروردین ماه وارد کشور شده و طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در سطح کشور فعال خواهد بود.
پیش بینی می‌شود که در غرب و جنوب‌غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، بوشهر، شمال‌فارس بارش باران بین ۲۵ تا ۳۵ میلی‌متر رخ دهد. همچنین با حرکت این سیستم به سمت شمال‌شرق کشور از بعد از ظهر شنبه تا بعد از ظهر روز یکشنبه بارش باران در استان‌های خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات تهران و البرز بین ۲۰ تا ۳۵ میلی متربرآورد می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
بازم سیل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار