با پایان یافتن تعطیلات مرسوم نوروزی در ایستگاه «سیزده به در»، موج بزرگ بازگشت از سفرهای نوروزی در کشورمان آغاز شده و انتظار می رود ساعت به ساعت و روز به روز شدت بگیرد. فرصتی که با هوای آفتابی و مطبوع همراه شده و از این رو مهم توصیه به رانندگان و مسافران، رعایت قوانین و مقررات برای داشتن سفری ایمن است. این توصیه از آن رو مهم است که...
کد خبر: ۷۳۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 03 April 2019
از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست. از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، با پایان یافتن تعطیلات مرسوم نوروزی در ایستگاه «سیزده به در»، موج بزرگ بازگشت از سفرهای نوروزی در کشورمان آغاز شده و انتظار می رود ساعت به ساعت و روز به روز شدت بگیرد. فرصتی که با هوای آفتابی و مطبوع همراه شده و از این رو مهم توصیه به رانندگان و مسافران، رعایت قوانین و مقررات برای داشتن سفری ایمن است.
 
این توصیه از آن رو مهم است که می دانیم بر اساس آمار و ارقام، تعطیلات نوروزی موعد شکل گیری عمده تصادفات جاده ای در کشورمان است و یکی از پیک های این دست اتفاقات در نوروز، در موج بازگشت شکل می گیرد. بازگشت هایی که به دلیل شتاب رانندگان یا خستگی ناشی از سفر و تعطیلات و خواب آلودگی و مسایلی از این دست، گاه به رویدادهایی جبران ناپذیر گره می خورد.
 
اتفاقاتی که لازم است برای پیشگیری از وقوعشان هر کدام به سهم خود کوشا باشیم و با توصیه به عزیزانمان که در سفر هستند یا قصد سفر دارند، نکات ایمنی را به ایشان توصیه کنیم.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در مورد آخرین وضعیت جوی محور‌های مواصلاتی گفت: در بیشتر محور‌های کردستان و تبریز ـ. کندوان در آذربایجان شرقی بارش برف و در محور‌های تبریز ـ. بناب، بناب ـ. ملکان، بناب ـ. مراغه آذربایجان شرقی، سردشت ـ. پیرانشهر در آذربایجان غربی، تبس ـ. بشرویه در خراسان جنوبی، داراب به بندرعباس، شیراز و کرمان ـ. سیرجان در استان کرمان بارش باران گزارش شده است.

به گفته وی، در استان اصفهان و خراسان رضوی و کرمان نیز وزش باد شدید مشاهده می‌شود.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه چهاردهم فروردین ۹۸

آخرین وضعیت آب و هوا

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سیستم بارشی جدید به کشور از شنبه هفدهم فروردین خبر داد و گفت: سیستم بارشی جدید از شنبه هفته بعد وارد کشور می‌شود. این سامانه طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۱۸ و ۱۹ فروردین در جنوب غرب سبب بارش باران خواهد شد.

وی در مورد حجم بارش‌های ناشی از سامانه جدید تصریح کرد: انتظار نداریم این سامانه خیلی قَدَر باشد. پیش بینی می‌شود مجموع بارش‌های این سیستم بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر باشد که در قیاس با سامانه‌های چند روز اخیر، بارش آن قابل توجه نخواهد بود. البته اطلاعات دقیق‌تر در این باره طی دو، سه روز آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: بر اساس خروجی مدل‌های عددی حداقل تا ده روز آینده سامانه بارشی که مشابه سیستم بارشی روز گذشته یا چند روز اخیر ایران باشد، نداریم، اما پیش بینی‌ها به روز و اطلاعات جزیی‌تر در این مورد اطلاع رسانی می‌شود.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه چهاردهم فروردین ۹۸آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه چهاردهم فروردین ۹۸آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه چهاردهم فروردین ۹۸
 /ع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار