به بهانه روز دوم آوریل (برابر با ۱۴ فروردین) روز جهانی کتاب کودک
طبق نظر کارشناسان خواندن کتاب معیاری درست برای شناخت فرهنگ عامه مردم یک کشور است. به هر میزانی ملتی کتابخوان باشد، میتوان به نرخ سواد در آن کشور پی برد. هر چقدر ملت کتابخوان باشد، میتوان به رواج فرهنگ علم ورزی و اقتصاد دانش بنیان آگاه شد. هر اندازه ملتی کتابخوان باشد، می توان به رونق صنعت نشر و انتشارات پی برد.
کد خبر: ۷۳۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ 02 April 2019

به گزارش تابناک مازندران، طبق نظر کارشناسان خواندن کتاب معیاری درست برای شناخت فرهنگ عامه مردم یک کشور است. به هر میزانی ملتی کتابخوان باشد، میتوان به نرخ سواد در آن کشور پی برد. هر چقدر ملت کتابخوان باشد، میتوان به رواج فرهنگ علم ورزی و اقتصاد دانش بنیان آگاه شد. هر اندازه ملتی کتابخوان باشد، می توان به رونق صنعت نشر و انتشارات پی برد.

بر اساس این گزارش: در واقع کتابخوانی، کالای فرهنگی و اثرگذاری است که همچنان در هزاره سوم، ارمغانی شگفت انگیز از هزاره دوم به شمار می رود.

روز دوم آوریل (برابر با ۱۴ فروردین) به افتخار زادروز هانس کریستین اندرسن، نویسنده داستان‌های کودکان روز جهانی کتاب کودک نامگذاری شده‌است.

هر سال در این روز توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) مراسم باشکوهی برای بزرگداشت مقام کتاب کودک و ادبیات کودک و نوجوان در کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود و مدیریت آن را این دفتر که از سال ۱۹۵۳ میلادی در سوئیس آغاز به کار کرده‌است برعهده دارد.

گفتنی ست مراسم این روز، هر سال در یکی از کشورهای جهان که عضویت دارد برگزار می‌شود و این کشور پوستر و پیام روز جهانی کتاب را تهیه می‌کند.

ضمنا روز جهانی کتاب کودک از سال ۱۳۴۹ در ایران به رسمیت شناخته شده‌است و وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۵۰ روز ۱۴ فروردین هر سال را روز جهانی کتاب کودک در ایران اعلام کرد.
مراسم بزرگداشت این روز که هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود، ایران نیز در سال ۱۳۷۱ (۱۹۹۲) برگزارکننده این مراسم بود.

البته اهمیت کتاب و کتاب خوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و همانطور که میدانیم یکی از مهم‌ترین روش های افزایش توانمندی‌های کودک، کتاب خواندن برای وی است.

به هر روی ، هر کتابی که‌ امروز برای کودک دلبندتان می خرید، سرمایه گذاری بلند مدت شماست برای آینده ای بهتر و روشن تر برای خودتان، کودکتان و جامعه ای که می تواند سَکویی باشد برای اوج گرفتن و درخشیدنش یا تنگنایی برای غرق شدن و تباه شدنش؛
انتخاب با شماست

روز جهانی کتابِ کودک مبارک

الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
روز جهانی کتاب کودک مبارک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار