بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، از امشب تا صبح روز فردا سه شنبه سامانه بارشی از استان خارج شده و سیزده به دری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما برای تمامی مناطق استان پیش بینی می شود.
کد خبر: ۷۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 01 April 2019

به گزارش تابناک مازندران، طبق پیش بینی هواشناسی مازندران، از امشب تا صبح روز فردا سه شنبه سامانه بارشی از استان خارج شده و سیزده به دری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما برای تمامی مناطق استان پیش بینی می شود. 

 براساس این گزارش، محمدرضا رضوی امروز در گفت و گو یی اظهار داشت : شدت بارش ها از بعد از ظهر امروز بیشتر خواهد شد و تا اواسط امشب در تمامی نقاط استان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان این که بارش ها در ارتفاعات به صورت برف و کولاک خواهد بود، ادامه داد : پیش بینی می شود که در برخی نقاط استان شاهد آبگرفتگی معابر عمومی ، لغزنده بودن جاده ها و کاهش افق دید باشیم.
مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان این که در محورهای کوهستانی امکان یخزدگی سطح جاده ها و همچنین رانش و ریزش کوه وجود دارد ، گفت :

به مردم و مسافران توصیه می شود که از تردد غیر ضروری در محورهای استان تا اواخر امشب خودداری کنند.
رضوی با بیان اینکه از اواسط امشب مردم استان شاهد کاهش بارندگی خواهند بود ، افزود : از امشب تا صبح روز فردا سه شنبه سامانه بارشی از استان خارج شده و سیزده به دری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما برای تمامی مناطق استان پیش بینی می شود. 

در ضمن معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران نیز گفت: در روز ۱۳ فروردین آسمان استان نیمه ابری تا ابری بارش پراکنده به تدریج با کاهش ناپایداری و افزایش دما رو به رو خواهیم بود.

احمد اسدی در گفت‌و‌گو یی با اشاره به پیش‌بینی وضع آب و هوای مازندران، اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی استان مازندران، امروز شنبه آسمان استان صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.

وی تصریح کرد: در روز یکشنبه مناطق ساحلی و جلگه ای ابری همراه با کاهش دما، بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود و در ارتفاعات نیز استان ابری همراه با کاهش دما بارش پراکنده از شب همراه با بارش برف و باران و وزش باد است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران همچنین افزود: در روز دوشنبه ۱۲ فروردین، آسمان استان ابری همراه با بارندگی در ارتفاعات بارش باران و برف کاهش نسبی دما و وزش باد گاهی نسبتا شدید خواهد بود.

اسدی گفت: در روز ۱۳ فروردین آسمان استان نیمه ابری تا ابری بارش پراکنده به تدریج با کاهش ناپایداری و افزایش دما رو به رو خواهیم بود.

ضمنا ایستگاههای رامسر و نوشهر به ترتیب با 38 و 36 میلیمتر بیشترین میزان بارش باران از شروع بارندگی در روز شنبه تا صبح امروز را ثبت کرده اند.
وی همچنین کمترین میزان بارش را در ایستگاههای امیر آباد با یک میلیمتر ، کیاسر با 2 میلیمتر و آلاشت با 5 میلیمتر عنوان کرد.
هواشناسی مازندران دارای 15 ایستگاه سینوبتیک و 58 ایستگاه باران سنجی در سراسر استان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار