در چند روز گذشته سیلاب، سطح وسیعی از استان گلستان و مازندران را فرا گرفته و باعث بروز مشکلات زیادی برای هم میهنان شده است اما سوال مردم این است که چرا خبری از حسن روحانی در طول این بحران‌ها نیست؟
کد خبر: ۷۲۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 25 March 2019

در چند روز گذشته سیلاب، سطح وسیعی از استان گلستان و مازندران را فرا گرفته و باعث بروز مشکلات زیادی برای هم میهنان شده است اما سوال مردم این است که چرا خبری از حسن روحانی در طول این بحران‌ها نیست؟
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: در چند روز گذشته سیلاب، سطح وسیعی از استان گلستان و مازندران را فرا گرفته و باعث بروز مشکلات زیادی برای هم میهنان شده است. در کنار این موضوع ورود سامانه جدید بارشی احتمال روان شدن سیلاب و آب در دیگر استان‌های غربی و جنوبی کشور را افزایش داده است. همه این مسائل گویای نیاز مبرم به حضور رئیس جمهور بر سر کار خود می‌دهد اما متاسفانه خبری از حسن روحانی در طول این بحران‌ها نیست.

*وقتی همه مشکلات بر سر «مناف» خالی می‌شود
پس از ضعف عملکرد مدیریت استان گلستان در مهار بحران سیل، و نبود استاندار در میانه میدان و ترجیح وی بر سفر به خارج از کشور به جای در کنار مردم بودن، مناف هاشمی استاندار استان گلستان توسط معاون اول رئیس جمهور برکنار شد اما این برکناری باز هم نتوانست مشکلی از مشکلات مردم استان گلستان بکاهد زیرا مدیریتواحد همه دستگاه‌ها برای کمک رسانی به سیل زدگان تنها با برکناری یک مدیر استانی میسر نبود و نیاز داشت که رئیس دولت سکان مدیریت بحران را در دست گیرد که تا به این لحظه چنین رخدادی عملا رخ نداده است.

* کُندی روحانی در اداره بحران‌ها
پیشینه عملکردی روحانی در بحران‌ها نشان می‌دهد وی دارای یک عملکرد ثابت در این زمان است. بطور مثال در زلزله کرمانشاه نیز شاهد همین رویه اشتباه و کند بودن اقدامات دولت تحت اختیار رئیس جمهور بودیم. رویه‌ای که در آن روحانی تنها به چند تماس تلفنی و دادن تذکرات کلیشه‌ای بسنده می‌کند. این گذار از بحران‌ها فقط در زمینه مسائل زیست بومی و بلاهای طبیعی نیست بلکه همین مبنا، مبنای عملکرد دولت در مواجهه با تحریم‌ها نیز بوده است که باعث بوجود آمدن مشکلات بسیار زیاد برای مردم و اقتصاد کشور شده است.

اما برای مشکلات طبیعی دولت حتما در زمان بحران نیازمند حضور فرمانده خود است زیرا وزیر کشور به تنهایی توان فرمان دادن به دستگاه‌های مختلف را ندارد و برای عبور از بحران‌ها نیازمند، رئیس بالا دستی خود خواهد بود. سکوت سوال برانگیز روحانی در این روزها نشان می‌دهد عوامل ستادی دولت اعم از وزارت کشور و استانداری استان‌های درگیر، با این بلایا برای هماهنگی نیز با مشکلات زیادی روبرو خواهند بود.

فرمان رهبر انقلاب به فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و حضور دیر هنگام اما مثمر ثمر اسحاق جهانگیری و پای کار آمدن گروه‌های جهادی هر چند توانست سدی در مقابل جلوگیری از وسعت خطرات سیل شمال شرق کشور باشد اما هنوز سکان کشور بدون ناخدا باقی مانده است.

*روحانی: مردم نوکر نمی‌خواهند مدیر می‌خواهند
۲۳ مهر ماه ۹۱ حسن روحانی که هنوز سکان اداره کشور را در دست نداشت در قامت رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود که «ما نیاز به نوکر نداریم نیاز به مدیر داریم. ما نیاز به نوکر مدیر داریم، نه نوکر خالی، تنها نوکر بودن کافی نیست.» اما امروز که وی در جایگاه مدیریت کلان کشور قرار گرفته مردم نه شاهد مدیر هستند و نه نوکر!

برخی منابع خبری در فضای مجازی بیان دارند که رئیس جمهور برای بهره برداری کافی از تعطیلات نوروز در قشم به سر می‌برد و در تمام کوران اتفاقات گلستان و مازندران تنها با یک تماس تلفنی جویای احوال مردم چند استان کشور شده است. اما اذهان عمومی منتظر هستند تا شاهد حضور فعال تر رئیس جمهور خود در کنار ملت باشند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مشکل از رئیس جمهور نیست،مشکل از مردمه که رئیس جمهور .... انتخاب می کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار