استان های کرمانشاه و مازندران با داشتن جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان همه ساله میزبان مسافران زیادی در ایام نوروز هستند.
کد خبر: ۷۲۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 24 March 2019

استان های کرمانشاه و مازندران با داشتن جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان همه ساله میزبان مسافران زیادی در ایام نوروز هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امسال کرمانشاه به عنوان پایتخت نوروزی ایران میزبان میهمانان نوروزی است.

آداب و رسوم محلی مردم کرمانشاه در اولین روز جشنواره پایتخت نوروزی نمایش داده شد. این جشنواره تا 10 فروردین 98 در 25 نقطه تفریحی و تاریخی کرمانشاه ادامه دارد.

مردم و هنرمندان این خطه از ایران با برنامه های خود فرهنگ و آداب و رسوم استان مهمان نواز را به مردم نشان می دهند.

استان کرمانشاه علاوه بر آثار تاریخی و گردشگری فراوان، سوغات بسیاری از جمله نان برنجی، کاک، نان خرمایی و نان شکری دارد.

روغن کرمانشاهی نیز از دیرباز بین مردم شناخته شده است و از سوغات معروف این استان است.

نگین گردشگری غرب کشور میزبان میهمانان نوروزی است. برای اقامت مسافران نوروزی 17 هزار تخت در قالب هتل ها، اقامتگاه و مراکز رفاهی -آموزشی درنظر گرفته شده است.

استان کرمانشاه با 26 هتل، 19 مهمانپذیر، 2 هتل آپارتمان و 11 اقامتگاه بوم گردی و 3 هزار و 280 تختخواب جهت اسکان مسافران آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

استان کرمانشاه یک اثر جهانی و بیش از 2100 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد. طبیعت زیبا، آب و هوای چهارفصل و آثار باستانی متعدد باعث شده کرمانشاه میزبان بسیاری از مسافران نوروزی باشد.

حال و هوای استان مازندران در نوروز
مازندران جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و مردم مهمان نواز و مهربان این استان در ورودی شهر آمل در جاده هراز از مسافران نوروزی استقبال می شود.

استان مازندران استانی سرسبز و زیبا در شمال ایران و در کرانه های جنوبی دریای خزر می باشد. شهرستان ساری، مرکز و پرجمعیت ترین شهر استان مازندران است.

با توجه به شرایط آب و هوایی و سیل اخیر بازهم مازندران مقصد اصلی گردشگران است.

استان مازندران از نظر جاذبه های طبیعی بسیار غنی است و با بیش از 700 اثر تاریخی و جاذبه های فرهنگی و مردمان مهمان نواز و خونگرم موجب شده مازندران یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار