معاون اول رئیس جمهور: درباره رقم افزایش سقف کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن در نخستین جلسه هیئت دولت تصمیم گیری خواهد شد
کد خبر: ۷۲۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 24 March 2019

معاون اول رئیس جمهور: درباره رقم افزایش سقف کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن در نخستین جلسه هیئت دولت تصمیم گیری خواهد شد

 اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد بحران مازندران افزود: رئیس جمهور علاقه‌مند بود خودشان در منطقه حضور یابند.

وی گفت: دولت به طور جدی علاقه‌مند است در همه سختی‌ها و مشکلات در کنار مردم باشد و مردم احساس کنند که نظام در روز‌های سخت در کنارشان است.

جهانگیری افزود: درس‌های زیادی از حوادث گرفته ایم؛ مهمترین درسی که از زلزله کرمانشاه گرفتیم، روح همبستگی و انسجامی بود که شکل گرفت.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در این حادثه نیز همگان شاهد بودند که همه در صحنه بودند ما سختی‌های بزرگتری پیش رو داریم، سیل و زلزله با ما دشمنی کرد، اما دشمنی آمریکا بزرگتر است، آن‌ها می‌خواهند اقتصاد ایران را با مشکل مواجه کنند، این همبستگی و همدلی شکل گرفته در چنین حوادثی را می‌توان در تمام عرصه‌ها برای شکست دشمنان بکار گرفت.

وی افزود: در این سیل تلفات انسانی به آن شکل نداشتیم، هرچند یک تلفات نیز ناراحت کننده است، اکنون سیل به دوره‌ای رسیده است که مردم می‌توانند مشکل را حل کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در چنین حوادثی باید روحیه مردم شکسته نشوند، باید مردم احساس کنند که حامی دارند نه آنکه در بزنگاه کسانی که باید حامی مردم باشند با یکدیگر مشغول دعوا باشند.

وی افزود: اینجا استاندار در میدان بوده است، حداقل خاصیت حضور نماینده مردم و مسئولان در میدان، حفظ روحیه مردم است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در گلستان باید تلاش مضاعف شود زمینه برای تخلیه آب از معابر فراهم شود.

وی افزود: باید مردم مطمئن باشند که سرپناه آنان به سرعت در اختیار قرار گیرد و خانه‌های نیازمند تعمیرات در یک فرصت سه ماهه تکمیل شود و مسکن‌های احداثی نیز تا پایان شهریور تکمیل شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: درباره رقم افزایش سقف کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن در نخستین جلسه هیئت دولت تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: درباره تسهیلات کمک بلاعوض معیشتی نیز میزان سقف آن در دولت مصوب خواهد شد، با توجه به حجم بیشتر خسارت به اثاثیه منزل در سیل این تسهیلات اهمیت بیشتری دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ۲.۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، اکنون کاهش یافته و این محدودیت‌های اعتباری دولت را تشدید کرده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی باید یک بحث کارشناسی و جدی انجام شود تا کمک‌ها اثرگذار و اجرایی باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در این سیل با توجه به حجم خسارات باید طرحی مشخص با قابلیت اجرایی طرح شود، چون کشاورزی استان محور توسعه شمال است، بنابراین برای کشاورزی، دامداری و آبخیزداری طرح مشخصی طراحی شود.

وی افزود: راه‌های موقت برای بازگشایی راه‌ها در حال انجام است، اما راه‌های استان نقش محوری در پیشگیری حوادث مشابه دارد، موضوع پیشگیری سیل در کشور برای ما مشخص است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: این سیلاب ها، پاسخ بی مهری ما به طبیعت است، تخریب جنگل‌ها و مراتع، ساخت و ساز‌ها در حریم رودخانه‌ها و راه سازی‌ها و... بی مهری‌های ما به طبیعت است، باید هر موضوعی که در ایجاد چنین حوادثی تاثیرگذار است باید رفع شود، دولت از هر اقدامی در این زمینه حمایت می‌کند و قوه قضاییه نیز پای کار است.

وی افزود: موضوع لایروبی رودخانه‌ها نیز باید به سرعت پیگیری شود و ردیف‌های اعتباری مورد نیاز تخصیص یابد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در زمینه آب آشانیدنی مناطقی مانند بابل و بابلسر، باید زیرساخت‌های آبرسانی و طرح‌های در دست اجرا با تخصیص اعتبار فوری تکمیل شود.

وی افزود: با اطمینان به مردم می‌گوییم که آثار و طبعات این سیل در چند ماه برطرف خواهد شد و با توجه به دستور مقام معظم رهبری و پای کار آمدن تمامی ارگان‌ها این هدف قابل تحقق است.
http://www.iribnews.ir/00A0ZF

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار