معاون اول رییس جمهور درباره سیل دو استان شمالی کشور گفت:­تاکنون چنین سیل ماندگاری نداشته ایم.
کد خبر: ۷۲۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶ 23 March 2019

معاون اول رییس جمهور درباره سیل دو استان شمالی کشور گفت:­تاکنون چنین سیل ماندگاری نداشته ایم.

 اقای جهانگیری در جلسه ستاد بحران استان گلستان افزود: ما­یک کشور حادثه خیز­هستیم که امیدواریم خداوند کمک کند که حوادث تلفات جانی نداشته باشیم.

وی افزود:­حادثه تلخ و نگران کننده ای اتفاق افتاد و مردم استان گلستان را در آستانه سال نو آزار داد.
وی گفت: در زمینه سیل و حوادث غیر مترقبه کشور ما حادثه خیز است و درباره حوادث اینگونه مهمترین موضوع پیشگیری هایی است که باید انجام شود.

وی اضافه کرد:در بازدید از مناطق سیل زده مردم مسائلی مطرح می کنند و ابهاماتی مطرح می شود که هر یک باید از سوی یک گروه کارشناسی بررسی شود که آیا امکان داشت حادثه اینگونه وسعت پیدا نکند و آیا اینکه گفته­ می شودمسائل فنی­در تشدید حادثه­ اثر گذار بوده صحیح است.
معاون اول رییس جمهور گفت:­در قانون پیش بینی شده است که پنج درصد از بودجه سالانه باید صرف تامین خسارات سوانح طبیعی و پیشگیری شود که باید پیگیری و طرح هایی در استان گلستان تعریف شود که مانع از تکرار حوادث مشابه شود.

وی افزود:­این پروژه می تواند در قالب یک طرح ملی در دولت به تصویب برسد و باید در کنار پیشگیری به اخطارهای هواشناسی توجه جدی شود .

جهانگیری اضافه کرد: الان سازمان هواشناسی پیش بینی های دقیق تا سه روز را انجام می دهد همین الان برای سه روز آینده هشدار جدی داده می شود که باید جدی گرفته شود.
وی گفت: ساماندهی رودخانه ها باید به صورت جدی در استان گلستان دنبال شود.
معاون اول رییس جمهور افزود:­در­بحران، مدیریت باید در جهت مصالح مردم و کشور از خود بگذرد تا منافع مردم حفظ شود و در زمان مناسب بهترین تصمیم را در این چارچوب اتخاذ کند.
جهانگیری گفت:این الفبای مدیریت است و اگر کسی نتواند اینگونه باشد اصلا نباید مسئولیت قبول کند و به هیچ وجه قبول ندارم مدیری در حساس ترین شرایط در صحنه حضور نداشته باشد و حتما باید سهل انگاری ها در این حادثه پیگیری جدی شود .
وی افزود: در اینجا اتفاقات نگران کننده ای حادث شده است که نیازمند پیگیری بیشتری است وضمن تشکر از همه مدیرانی که در جهت کاستن از آلام مردم تلاش کردند ­اما این تلاش ها باید ادامه یابد زیرا مردم خسارت مالی سنگینی متحمل شده اند، مردمی که مشخص است وضعیت مالی چندان خوبی هم ندارند، باید کمک کنیم زندگی مردم دچار مشکل نشود.
وی گفت: افزایش سقف کمک های­ بلا عوض حوادث غیرمترقبه در ستاد بحران استان بررسی خواهد شد، در هر حادثه ای یک کمک بلا عوضی پرداخت می شد که در اینموردهم باید رقم جدید­تعیین خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور افزود:­نقش محوری مردم در این حادثه نیز همچون حوادث مشابه دیگر پررنگ بوده است و من اطمینان دارم چهره های تاثیر گذار در این حادثه نیز برای کمک به مردم به یاری دولت خواهند آمد.
وی اضافه کرد: در ارتباط با بازسازی خانه های مردم ، بنیاد مسکن خسارات را در هر دو استان برآورد خواهد کردتا تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی و واحد های صنعتی در اولین جلسه هیئت دولت بررسی و تصویب خواهد شود.
جهانگیری گفت: بازسازی واحد های مسکونی بلافاصله بعد از مهیا شدن شرایط با محوریت بنیاد مسکن آغاز خواهدشد.
برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده هم با توجه به محدودیت های اعتباری کشور کمک خواهد شد.

وی افزود:: همه باید تلاش کنیم تا برای بازگشت سریع مردم به زندگی عادی تلاش کنیم و باید حاصل این تلاش هم افزایی و وحدت باشد.
http://www.iribnews.ir/00A0Tx

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار