وزیر کشور گفت: ظرف 10 روز آینده میزان خسارت وارده به منازل و اموال سیل زدگان برآورد و پس از تصویب در دولت، عملیات بازسازی آغاز می شود.
کد خبر: ۷۲۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶ 23 March 2019

وزیر کشور گفت: ظرف 10 روز آینده میزان خسارت وارده به منازل و اموال سیل زدگان برآورد و پس از تصویب در دولت، عملیات بازسازی آغاز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
عبدالرضا رحمانی در ارتباط تصویری با تیتر امشب درباره نتایج جلسه مدیریت بحران گفت و افزود: بطور حتم با دستور ویژه مقام معظم رهبری در سرعت امداد رسانی و بهبود وضعیت سیل زدگان تاثر بسزایی خواهد داشت.

وزیر کشور بعنوان رئیس ستاد بحران در مناطق سیل زده، گفت: اقلیم آب و هوایی و بارندگی ها تاکنون مانع از امدادهای هوایی شده بود.

او با بیان اینکه فردا یکشنبه(4 فروردین) به ترمیم راه های ورودی به آق قلا اقدام خواهد شد، افزود: با حضور نینروهای نظامی و امدادی، فردا روز بهتری برای تسکین آلام مردم خواهیم داشت.
رررر
وی با بیان اینکه تاکنون از جان باختن 2 هموطن در کل استان گلستانگزارش شده است، افزود: با کمک های دولت در مراحل بعد، خسارات مادی مردم قابل جبران است.

او به تشکیل کمیته ویژه فنی تحقیق اشاره کرد و گفت: این کمیته باید ظرف مدت 2 هفته با تحقیق و بررسی دقیق علت وقوع اصلی سیل در مناطق مسکونی و مشکلات مردم را گزارش کند. این کمیته به بررسی برخی کوتاهی ها در امداد رسانی را پیگیری و گزارش خواهد کرد.

رحمانی فضلی به برخی علت های مسدود شدن مصب رودخانه های استان گلستان اشاره کرد و افزود: لایروبی نشدن به موقع یکی از علت های هجوم سیل رودخانه «گرگان رود» به مناطق مسکونی است.

رحمانی علت حضور نداشتن مناف هاشمی استاندار گلستان در مناطق سیل زده را مشکلات خانوادگی و مسافرت یکماه او اعلام کردند.

وزیر کشور درباره احتمال شکستن سد در چند روز اخیر گفت: بر اساس مهندسان سد سازی وزارت نیرو، مردم نگران نباشند، هیچگونه خطری از شکستن سد وجود ندرد.

وی کاهش خسارت های جانی را بعنوان نخستین هدف گذاری ستاد بحران و امداد و نجات اعلام کرد و گفت: اولویت دوم حفظ اموال و امکانات شهری است.
رحمانی عملکرد ستاد بحران در این چند روز گذشته را با توجه به امکانات استان قابل قبول ارزیابی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار