سرمربی تیم فوتبال سپاهان و علیرضا فغانی در مناظره‌ای رادیویی به صحبت با هم پرداختند.
کد خبر: ۷۲۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 19 March 2019
امیر قلعه‌نویی در برنامه زنده ورزشی رادیو تهران که به منظور مناظره او و علیرضا فغانی تدارک دیده شده بود، گفت: در ابتدا آرزو می‌کنم در سال‌های آینده دغدغه و مشکلات اقتصادی مردم برطرف بشود چون لیاقت آن‌ها بهتر از اینهاست، ضمن این‌که باید یک تسلیت هم به خانواده آقای تقوی بگویم و همچنین در مورد آقای فردوسی‌پور که ۲۰ سال در برنامه ۹۰ تداوم داشت و زحمت کشید. شاید ما اختلاف‌هایی با هم داشته باشیم اما از زحمات ایشان تشکر می‌کنم. چیزهایی شنیدم که باید بگویم من مخالف این رفتارها هستم.

قلعه‌نویی در ادامه گفت: زمانی که سپاهان را تحویل گرفتیم شرایط خوبی نداشت، ما از نظر هزینه‌ای تیم پنجم جدول هستیم. در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، برنامه سه ساله دادم که اگر قرار است اتفاقی بیفتد در این سه سال رخ خواهد داد. من سند دارم که از نظر بودجه‌ای سه تیم هستند که ما حتی ۵۰ درصد آن‌ها هم نیستیم.

وی در ادامه گفت: خدا را شکر در حال حاضر می‌توانیم با یک بازی کمتر به صدر برویم. در جام حذفی هم در نیمه نهایی هستیم، شما ببینید در منچستر یونایتد که همه چیز دارد، وقتی فرگوسن رفت، چند سال موفق نبودند و فوتبال معادلات خاص خودش را دارد.

سرمربی سپاهان در ادامه افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: سپاهان و پدیده یکسری معادلات را به هم ریختند، همچنین باید از مردم خوزستان و آقای قطبی تشکر کنم،‌ به خاطر فضایی که در اهواز به وجود آورده بودند. آن استادیوم برای من تولد دوباره‌ای بود. خیلی خوشحال بودم، خدا عیدی خوبی به من داد وقتی فضا و شادی مردم را دیدم.ما بر اساس برنامه‌ریزی جلوتر هستیم. بازیکنانمان بیش از توانشان زحمت می‌کشند. خود ما وقتی آمار را می‌بینیم، تعجب می‌کنیم.

قلعه‌نویی در خصوص داوری‌های لیگ برتر گفت:همه داوران ما شریف هستند، آرشیو مصاحبه‌های من را در ۱۰ سال گذشته ببینید، هیچ کس به اندازه من در مورد مشکلات داوری صحبت نکرده است. از آقای نظری که زمانی رئیس کمیته داوران بودند،‌سوال کنید به شما می‌گوید که زمانی طرح خامی را دادم که روی آن کارشناسی کنند و گفتم از فروش بلیت‌ها همه ارگان‌ها برداشت می‌کنند. ۵ یا ۱۰ درصد هم به داوران بدهند.

وی در مورد مصاحبه‌‌ای که در کنفرانس خبری و در خصوص داوران انجام داده بود گفت: یا دوستان به آن مصاحبه توجه نکردند یا عناد دارند. من برای یک اتحاد غلط متأسفم که داوران ما که از قشر تحصیل‌کرده هستند، بدون مطالعه رفتاری را انجام دادند. مهرزاد معدنچی از من خاطره‌ای گفته چون دلخور بوده است. نیک‌بخت واحدی چند بار مصاحبه کرد و بعد از من حلالیت طلبید. من در مورد کدامیک از آن‌ها عکس‌العمل نشان دادم. من گفتم از ۴ داور خاطره بد دارم. مثلاً بازی استقلال و تراکتور بوده، آقای ترکی اشتباهی کرد که ما آخر فصل با یک امتیاز قهرمانی را از دست دادیم. من بارها گفته‌ام هر وقت پنالتی می‌شود، یاد پنالتی مهدوی‌کیا در مالزی می‌افتم. این کجایش توهین است؟

سرمربی سپاهان در ادامه گفت:‌اینهایی که تحصیل‌کرده هستند و حرف از خدا زدند، اینهایی که سوت قضاوت دست‌شان است. این رفتار که خیلی غلط است. ای‌کاش مصاحبه را مطالعه می‌کردند، من گفتم از ۴ داور خاطره بد دارم. آیا توهین کردم؟ من گفتم جرات داشتم خاطراتم را گفتم، شما هم جرات کنید آنچه که به مردم گفتید را بگویید. این کجایش ایراد دارد؟ البته بار حقوقی آن هم هست و به وکیلم گفتم. ما همیشه از داوران حمایت کردیم و صداقت‌شان را زیر سوال نبردیم.

قلعه‌نویی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: آقای کامرانی‌فر یک روز به من گفت مشکلی بین فغانی و طرفداران تراکتور هست، شما همکاری کنید. من گفتم فغانی افتخار داوری ما است. در صفحه شخصی‌ام قضاوت‌های او را در جام جهانی تبریک گفتم، به آقای کامرانی‌فر هم گفتم تا جایی که بتوانم کمک می‌کنم، چون فضایی بعد از بازی تراکتور و نفت علیه فغانی ایجاد شده بود. بعد از بازی هم گفتم یکی از افتخاراتم این بود که روی نیمکتی نشستم که آقای فغانی قضاوت می‌کرد.

به گزارش فارس، سپس علیرضا فغانی روی خط آمد و در مورد صحبت‌ها و اتفاقاتی که در این چند روز افتاده گفت: آقای قلعه‌نویی گفتند که داوران مصاحبه ایشان را مطالعه نکردند. من در مورد خودم صحبت می‌کنم. ما اصلا بحثی با آقای قلعه‌نویی نداشتیم، خدای ناکرده تهمت و توهینی هم نبوده است. به من گفتند آقای قلعه‌نویی گفته من از این داوران نمی‌گذرم. این یک بحث شخصی است و من به عنوان یک داور حرفه‌ای اگر بخواهم به این موضوع فکر کنم که برای رضایت افراد کار کنم، درست نیست. حتی یک قاضی هم که رای می‌دهد، خانواده آن شخص شاید تا آخر عمرشان او را نبخشند. ما سعی کرده‌ایم با این مسئله کنار بیاییم. بله! آقای قلعه‌نویی چندین بار صحبت کردند و گفتند پول داوران کم است. ایشان لطف دارد اما شرایطی هم بوده که با مصاحبه‌هایشان باعث شده هجمه علیه داوران ایجاد شود.

قلعه‌نویی گفت: از آقای فغانی خواهش می‌کنم که یک موردش را بگوید.

فغانی گفت: سال گذشته بازی سپاهان و ذوب‌آهن.

قلعه‌نویی: شما در آن بازی که منجر به باخت ما شد قبول دارید با اشتباه شما باختیم؟

فغانی: به هیچ وجه. یک گل را کمک‌داور آفساید گرفت که من مقصر نیستم. یک گل هم شما اعتقاد داشتید خطا بوده که من اعتقاد نداشتم.

قلعه‌نویی: موضوع بین شاکی و متشاکی را باید قاضی مشخص کند. شما کارشناسی‌ها را قبول نداشتید.

فغانی: شما اگر کارشناسی‌ها به نفع‌تان باشد خیلی قبول دارید و همین بازی پرسپولیس ـ سپاهان که روی آن بحث داشتید و من را قلدرخان خطاب کردید، در همان بازی همان کارشناسی که شما به او استناد کردید که قبل از روی گل روی بازیکن خطا شده و من پنالتی گرفتم، تیم شما متضرر شده، در صورتی که همان کارشناس گفته در همان بازی، بازیکن خارجی شما یک پنالتی روی عالیشاه انجام داده.

قلعه‌نویی: در آن صحنه‌ای که آقایان می‌گویند درست. یک ثانیه قبلش شجاع خلیل‌زاده با آرنج به صورت دفاع ما زد. من یقین می‌دانم آقای فغانی آن صحنه را ندیده است.

فغانی: خدا پدرتان را بیامرزد. خودتان می‌گویید ندیده است.

قلعه‌نویی: من یقینا می‌گویم شما خطای منشا را هم نگرفته‌اید. مگر به شما تهمت زدم. از رفتار شما گلایه کردم.

فغانی: من چه رفتاری داشتم؟ اعتراض کردید خدمت شما محترمانه تذکر دادم که اگر این‌طور ادامه بدهید در زمین نمی‌مانید. شما یکسری چارچوب‌ها در مربیگری‌تان دارید که من خوشم می‌آید، یک اقتدار و قلدری دارید. من هم در داوری چارچوبی دارم. شما به من قلدرخان گفتید، مسائلی را مطرح کردید و من هم در جایگاهی نیستم که بخواهم جواب شما را بدهم. مشکلی هم با کسی ندارم.

به گزارش فارس، قلعه‌نویی پس از این اظهارات فغانی و در مورد این‌که قرار بود در این برنامه کدورت‌ قلعه‌نویی از داوران برطرف شود، گفت: این اتحاد غلطی بود. من از ۴ داور خاطرات بدم را گفتم. آقای فغانی هم از من صد درصد خاطرات بدی دارد. من در این ۱۰ سال تا توانستم از داوران حمایت کردم، گفتم از ۴ داور خاطره بد دارم، خاطره‌ام این بوده که منجر به از دست رفتن قهرمانی شده است. اینها نباید باعث ایجاد هجمه شود، این نشان می‌دهد که واقعا یکسری حرف و حدیث‌ها و صحبت‌ها درست نیست.

فغانی در ادامه گفت: اگر ۴ پست اینستاگرامی هجمه باشد، پس این کارهایی که شما می‌کنید، چیست؟ شما اسم ما را بردید و خبرنگار به ما زنگ زد و ما هم صحبت‌هایی کردیم. مشکلی نیست، این به شما مربوط می‌شود که چگونه با این خاطرات کنار بیایید.

قلعه‌نویی: آقای فغانی شما مصاحبه‌تان را ببینید و ببینید چه چیزهایی گفته‌اید.

فغانی: من گفتم در این ۲۵ و ۲۶ ساله آن چیزی که دیده‌ایم این است که تمام افرادی که می‌گویند این فوتبال فاسد است، دو دستی به آن چسبیده‌اند. همه اشتباه می‌کنند، شما گفتید بعد از بازی پرسپولیس ۸ امتیاز از دست دادیم، در همان بازی سپاهان ـ نساجی ببینید پنالتی بیرون بود، کمک‌داور دقیقه ۹۰ و خرده‌ای برد داخل محوطه جریمه. ما می‌گوییم جایی هم که به نفع‌تان هست بگویید. اینها مهندسی‌شده نیست اما پیش می‌اید.

قلعه‌نویی: چون شما با بغض صحبت می‌کنید بگذارید بگویم اولا آن صحنه پنالتی بود.

فغانی: کارشناس این را گفت.

قلعه‌نویی: من کارشناسی را قبول دارم. حرف شما را تأیید می‌کنم اما چیزی که ما دیدیم و شناختی که از بازیکن داریم، ما یک پنالتی جلوی استقلال که آقای کرمانشاهی گرفت و بعد آن را برگرداند، مگر اعتراض کردیم؟ تنها جایی که ما از داوری سود کردیم بازی استقلال ـ سپاهان بود که خالد شفیعی یک پنالتی گرفت. من از بعد از بازی پرسپولیس گفتم. شما بعد از آن یک مورد بگویید که به نفع سپاهان بوده است. من از شما خواهش می‌کنم بروید همان صحنه‌ای که امید عالیشاه می‌گوید که غیرعمدی هم بود، شجاع خلیل‌زاده چه حرکتی کرد. اگر آن صحنه را می‌دیدید، خیلی از موارد هم مانند تکل ساسان انصاری را اعتقاد دارم اخراج داشت. یک بار در زمین آزادی بین دو نیمه صحبتی کردیم که شما چیزی گفتید که بین خودمان می‌ماند. من به عنوان یک برادر از شما خواهش می‌کنم این رفتارهایت را مدیریت کن. من قلعه‌نویی را کسی آن طرف نمی‌شناسد، ولی شما وجهه بین‌المللی دارید. به نظرم بعد از جام جهانی که آمدید نگاه بالایی دارید که این نگاه بالایی همان نفس اماره است.

فغانی: من همیشه از نقدهایی که احساس می‌کنم در کارم تأثیر دارد، استفاده می‌کنم و به همین خاطر توانسته‌ام تا اینجا پیش بیایم. ما هر کاری می‌کنیم یک چیزی می‌گویند. همیشه سعی کرده‌ام این نگاه از بالا به پایین نباشد، شما هجمه را درست می‌کنید اما بعدش…

قلعه‌نویی: من در همه بازی‌ها از داوران تشکر کرده‌ام و خسته نباشید گفته‌ام. هر رفتاری که می‌کنم خدا را در نظر می‌گیرم. فقط خاطره گفتم.

فغانی: اگر قرار به خاطره گفتن باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. شما هم به عنوان بزرگ‌تر کمی رفتارها و صحبت‌هایتان را مدیریت کنید.

قلعه‌نویی در پایان گفت: خاطره با این‌که تهمت و انگ بزنیم فرق دارد. مگر من تهمت و انگ زدم. فقط خاطره بد دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار