رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش مازندران از برگزاری جشنواره هنری قرآن و عترت ویژه پایه تحصیلی چهارم تا پایان دوره دبیرستان با موضوعات قرآنی، نماز و زندگی اهل بیت(ع) در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 19 March 2019

 گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش مازندران از برگزاری جشنواره هنری قرآن و عترت ویژه پایه تحصیلی چهارم تا پایان دوره دبیرستان با موضوعات قرآنی، نماز و زندگی اهل بیت(ع) در این استان خبر داد.

جشنواره هنری قرآن و عترت در مازندران برگزار می‌شودمحمود تنها، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: جشنواره هنری قرآن و عترت در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، عکس، شعر و داستان ویژه پایه تحصیلی چهارم تا پایان دوره دبیرستان با موضوعات قرآنی، نماز و زندگی اهل بیت(ع) در مازندران برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ دانست و افزود: در بخش نقاشی علاقه‌مندان، آثار باید در ابعاد حداقل A۳ و حداکثر ۵۰ در ۷۰ سانتی متر باشد اما ارائه اثر با هر تکنیک؛ آبرنگ، مداد رنگ، رنگ روغن، ... آزاد است.

تنها با بیان اینکه در بخش خطاطی؛ نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط تحریری آثار باید در ابعاد حداقل A۳ و حداکثر ۵۰ در ۷۰ سانتی متر باشد، گفت: در بخش خوشنویسی؛ قلم نی یا خط تحریری، آیه ۵۵ سوره مبارکه مائده «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» مورد نظر است.

وی افزود: علاقه‌مندان در بخش عکس با تهیه عکس با گوشی یا دوربین عکاسی در موضوع مراسم مذهبی و اماکن مذهبی و با ارسال فایل از طریق فضای مجازی، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و در بخش شعر و داستان ارسال قالب مختلف شعری با موضوع جشنواره بلا مانع است و داستان‌های کوتاه ارسالی به جشنواره حداکثر ۳ صفحه A۴ باشد.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش مازندران گفت: این جشنواره همراه با اهداء جوایز ارزنده به نفرات برتر است و لازم است شرکت‌کنندگان آثار خود را همراه با مشخصات فردی و شماره تماس ارسال کنند و در صورت نیاز به هرگونه هماهنگی با شماره ۰۹۱۱۲۵۳۷۲۰۳ تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار