خورشیدی: آقای قلعه‌نویی به من پاس بدهید تا برایتان گل بزنم!
چرا این اندازه باید روی داوران هجمه باشد؟ چرا آقایان جرات نمی‌کنند در مسابقات آسیایی علیه داوری حرف بزنند؟ مگر استقلال و پرسپولیس در دیدارهای این فصل از داوری متضرر نشدند، پس چرا در کنفرانس اعتراضی نمی‌کنند؟
کد خبر: ۷۲۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 17 March 2019

چرا این اندازه باید روی داوران هجمه باشد؟ چرا آقایان جرات نمی‌کنند در مسابقات آسیایی علیه داوری حرف بزنند؟ مگر استقلال و پرسپولیس در دیدارهای این فصل از داوری متضرر نشدند، پس چرا در کنفرانس اعتراضی نمی‌کنند؟
در ابتدا خیلی تمایل به صحبت نداشت اما وقتی شنید قلعه‌نویی دوباره مصاحبه کرده و گفته «من جرات داشتم صحبت کردم؛ اگر جرات دارند، صحبت کنند» جرات پیدا کرد تا حرف‌هایش را بزند. نه از دست قلعه‌نویی بلکه از دست سیستم فوتبال کشور گلایه داشت که چرا اجازه می‌دهد یک سرمربی این‌طور به داوران توهین کند. گفت‌وگوی ما را با اشکان خورشیدی، یکی از چهار داوری که قلعه‌نویی اعلام کرده از آنها خاطرات بدی دارد، در ادامه می‌خوانید.

 پاس بدهند تا برایشان گل بزنم!

وقتی قلعه‌نویی می‌گوید نتایج بازی‌های ما در خارج از زمین مشخص می‌شود و داوران ما در این زمینه تاثیرگذار هستند، این توهین به داوری نیست؟ آقایان فغانی و ترکی جواب خوبی به صحبت‌های او داده‌اند؛ اینکه کسی که از پشت‌پرده صحبت می‌کند حتما خودش در پشت‌پرده قرار داشته و از آن خبر دارد. آقای قلعه‌نویی! هر مدرکی که دارید بسم‌الله. اگر منظور قلعه‌نویی من هستم که فقط یک‌بار ایشان اعلام کرده که خورشیدی اجازه نداد تیم من حمله کند، من هم می‌گویم ببخشید، چشم! من‌بعد به من پاس بدهید تا من برایتان گل بزنم. باید چه کار کنم برایشان؟ واقعا نمی‌دانم. من یک سال سکوت کردم و گفتم شاید تغییر رویه بدهند اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

 چرا سال قبل به حرفش عمل نکرد؟

پارسال بعد از اینکه او را اخراج کردم هزار حرف و حدیث برایم درآوردند و همه چیز را زیر سوال بردند. مگر شما پارسال بعد از دربی اصفهان نگفتید اگر پنالتی را درست گرفته باشید، مربیگری را کنار می‌گذارم و بعد مشخص شد پنالتی درست بود؛ چرا مربیگری را کنار نگذاشتید؟ حالا چون او را اخراج کرده‌ام باید این همه حرف و حدیث متحمل شوم؟ من نه‌تنها قلعه‌نویی بلکه مقابل هرکسی که مقابل قانون باشد، می‌ایستم و این درحالی است که همواره اعتراضات قلعه‌نویی با مظلوم‌نمایی همراه است تا بگوید حق با من است. اگر هم داور با این حرکات او که دست و سر پرتاب می‌کند، برخورد کند؛ داور بدی است؟

 کدام خاطرات تلخ؟

اگر بخواهیم قضاوت کنیم، خدمت آقای قلعه‌نویی می‌گویم اشتباهاتم بیشتر به نفع تیم‌های او بوده تا ضررش. من یک اشتباه در زمانی که سرمربی استقلال بود، به ضرر تیم ایشان کردم. پارسال هم که من داور بودم، دربی اصفهان را بردند و واقعا نمی‌دانم از کدام خاطرات تلخ صحبت می‌کند؟ بازی تراکتورسازی و سپاهان که امسال برگزار شد، چه مشکلی داشت؟

 

یک کارشناس خاص به نفع قلعه‌نویی حرف می‌زند؟

از دست‌های پشت‌پرده خبر ندارم اما این وسط یک کارشناس خاص پیدا می‌شود که تمام صحنه‌های واضح را به سود تیم قلعه‌نویی اعلام می‌کند و ایشان هم به حرف‌های او استناد می‌کند. جالب اینکه همه این حرف‌ها سه روز بعد منتشر می‌شود و نمی‌دانم چرا تا سه روز بعد از بازی هیچ خبری نیست و به یکباره هجمه‌ها مطرح می‌شود. همه می‌گفتند داوری مشکل نداشت اما به یکباره شماره من در گروه‌های تلگرامی هواداران سپاهان پخش شده و من را وارد گروه‌های هواداری می‌کنند تا به من توهین کنند. من که می‌دانم این اقدامات کار چه کسانی است و این کار یکی از عوامل باشگاه سپاهان که کنار تیم است و کار داوران را انجام می‌دهد، بود که من را وارد آن گروه کرده و مطمئن باشید این موضوع را تا انتها پیش برده و از او شکایت کرده‌ام.

یک‌بار اشتباه کردم و عذر خواستم

چرا فقط به حرف‌های یک کارشناس خاص استناد کردند و به صحبت سایرین که گفتند داوری دیدار تبریز مشکلی نداشت، توجهی نکردند. من یک‌بار علیه قلعه‌نویی اشتباه کردم که آن هم به قدری شهامت داشتم که به وی در فرودگاه بگویم پنالتی‌ای که به ضرر شما گرفتم، اشتباه بود. هرچند خدا من را دوست داشت و آن پنالتی گل نشد. شاید هم شانس آوردم اما شهامت عذرخواهی داشتم.

 

دوره نتیجه گرفتن با «هوچی‌گری» گذشته

من داور فوتبال هستم و شاید در طول سال ۱۰ بار برای یک مربی قضاوت کنم، اگر در یک بازی این مربی شکست بخورد، آیا مقصر من هستم؟ اگر قلعه‌نویی بنشیند روبه‌روی من و اشتباهاتی را که به سودش بوده است، به وی بگویم. می‌فهمد من با کسی مشکلی ندارم و اگر مشکلی هست، شخص قلعه‌نویی است که با من مشکل دارد. بحث اسامی‌ای که توسط قلعه‌نویی آورده‌شده، نیست چون یک روز ما خواهیم رفت، بعد از ما هم داوران دیگر می‌آیند که شاید ایشان در زمان نسل بعدی هم مربی باشد که البته چشمم به این موضوع آب نمی‌خورد، چون دوره‌اش گذشته که با هوچی‌گری، خدم و حشم و علی گفتن‌ها بخواهید نتیجه بگیرید. اینکه «داد بزنید: علی»؛ آن دوران گذشت! بحث من این است که چرا یک مربی به خودش اجازه می‌دهد این حد به داوری بتازد. مگر داوران ما چه گناهی کرده‌اند؟

چرا در آسیا خبری از این هجمه‌ها نیست

می‌خواستم سکوت کنم اما واقعا سکوت جایز نبود و باید جامعه داوری از خودش دفاع کند. چرا باید سیستم فوتبال کشور طوری باشد که این آقایان به خود اجازه ‌دهند این‌طور به داوران توهین کنند. اگر سکوت کنم، شاید این شائبه پیش بیاید و مربیان متوهم شوند که چرا فلانی صحبت نمی‌کند؟ خیر؛ من ترسی ندارم و حرفم را می‌زنم. اگر مدرک و سندی هست، اتفاقا خوشحال می‌شوم که اگر ناپاکی هست، از جامعه داوری برداشته شود ولی قرار هم نیست روی هوا و بدون دلیل و مدرک با هر اشتباهی بخواهید به جامعه داوری بتازید. چرا این اندازه باید روی داوران هجمه باشد؟ چرا آقایان جرات نمی‌کنند در مسابقات آسیایی علیه داوری حرف بزنند؟ مگر استقلال و پرسپولیس در دیدارهای این فصل از داوری متضرر نشدند، پس چرا در کنفرانس اعتراضی نمی‌کنند؟ چون به‌قدری محکم برخورد می‌کنند و جریمه‌های سنگین می‌کنند کسی جرات اعتراض ندارد اما اینجا کمیته‌انضباطی ما متاسفانه برخوردی نمی‌کند و هرکسی هرکاری دوست دارد، می‌کند.

 


منبع: خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار