رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور گفت: سیستم توزیع کشور مورد گلایه مجلس شورای اسلامی و مسئولان است که در این راستا برای سال 98، برنامه ویژه ای تهیه و تنظیم شده است.
کد خبر: ۷۲۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 15 March 2019

پیمان زندی جمعه در جمع اعضای اتاق اصناف شهرستان اسدآباد اظهار داشت: در این برنامه سیستم جامعی برای شبکه توزیع طراحی شده است و امیدواریم در نیمه نخست سال جدید این طرح اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح از نظرات و کم و کاستی های اعلام شده از سوی اتاق اصناف استان ها آگاه شده و همه جوانب کار برای ساماندهی و یکپارچه سازی سیستم توزیع لحاظ شده است.
زندی با اشاره به اینکه مرکز امور اصناف و بازرگانان یکی از سازمان های دولتی است، نظارت بر نظام صنفی کشور را مهمترین وظیفه این نهاد ذکر کرد.
رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور یادآوری کرد: اصلاح امور اصناف، الکترونیکی کردن امور سازمان های صنفی، تعامل سازنده و اثربخش با تشکل های بخش خصوصی، آسان و حمایت از شیوه های نوین کسب و کار، کمک به بهبود مستمر فضای کسب و کار رقابتی، هماهنگی و ایجاد یکپارچگی در نظام توزیع و شرکت های پخش سراسری از دیگر اموری است که در این سازمان پیگیری می کنیم.

*** مالیات اصناف کاهش یابد
رییس اتاق اصناف اسدآباد نیز در این جلسه از فعالیت چهار هزار صنف و اشتغال بکار هشت هزار نفر در این صنوف خبر داد و گفت: کسبه و بازاریان این شهرستان از قشر ضعیف و دارای سرمایه های اندک هستند.
موسی رضا غفاری با ابراز گلایه از میزان مالیات دریافتی از صنوف افزود: نرخ مالیات دریافتی براساس مراکز استان ها و خارج از توان مالی اصناف بوده و نیازمند بازنگری است.
وی با بیان اینکه اتاق اصناف نهادی خودگردان و فاقد هرگونه اعتبار دولتی است، اضافه کرد: براساس قانون یک هزارم مالیات دریافتی سهم اتاق اصناف است که عودت داده نشده و همواره حق اتاق اصناف از بین می رود.
غفاری گفت: در همین زمینه 20 درصد از جرائم صنفی نیز باید به اصناف برگردانده شود که این موضوع از سال 93 تاکنون قطع شده است.
رییس اتاق اصناف از مسئولان خواست حقوق از دست رفته اصناف را برای گره گشایی در امورات و رفع مشکلات مالی پیگیری کرده و این نهاد حامی انقلاب را یاری کنند.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار