استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰۰ هزار راس دام زنده جدید برای تنظیم بازار به کشور وارد می‌شود تا قیمت‌ها در ایام عید و ماه مبارک رمضان کاهش یابد.
کد خبر: ۷۲۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 15 March 2019

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰۰ هزار راس دام زنده جدید برای تنظیم بازار به کشور وارد می‌شود تا قیمت‌ها در ایام عید و ماه مبارک رمضان کاهش یابد.
احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان امروز در حاشیه ورود 50 هزار راس دام زنده به کشور در بندر چابهار اظهار کرد: در راستای سیاست‌های تنظیم بازار گوشت قرمز و تامین پروتئین، واردات این محصولات از دریا، هوا و زمین در دستور کار گرفته و شب گذشته 50 هزار راس دام زنده برای اولین بار با کشتی به ایران آمد.

وی افزود: این دام‌ها از رومانی به ایران آمده است و روزانه 10 هزار راس آن در استان کشتار و به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: 2 کشتی دیگر نیز تا پایان هفته دام زنده با خود به ایران می‌آورند و برنامه‌ریزی شده است که واردات این محصول تا زمان تنظیم بازار ادامه یابد.

600 هزار راس دام زنده دیگر وارد کشور می‌شود

موهبتی گفت: در ادامه 600 هزار راس دام دیگر نیز برای تنظیم بازار وارد کشور می‌شود که امیدواریم منجر به کاهش قیمت‌ها در ایام ماه مبارک رمضان و ایام عید شود.

وی بیان کرد: براساس ستاد تنظیم بازار تا زمانی که دام داخلی به بازار نیاید، دام خارجی برای تامین نیاز مردم وارد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته دام‌ها در خارج کشتار و بعد از بسته بندی به ایران وارد می‌شد اما با توجه به زیرساخت‌هایی که در داخل کشور وجود دارد این دام به داخل کشور آمده و در ایران کشتار و عرضه می‌شود که این امر اشتغال‌زایی مناسبی برای استان ایجاد کرده است.

موهبتی افزود: 14 کشتارگاه دام و 25 واحد بسته بندی در استان وجود دارند که خدمات کشتار و بسته‌بندی را ارائه می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خروج دام زنده از کشور، عنوان کرد: در مقطعی شاهد خروج غیرقانونی دام زنده از استان بودیم، اما اکنون خروج و ورود دام زنده به طور کامل تحت کنترل قرار گرفته است.

ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار