شهردار نوشهر از تخریب 15 ساختمان در معرض سیلاب این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۷۲۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 15 March 2019

علی امانی در نشست خبری پایان سال ۹۷ که با حضور اعضای شورای شهر بندری نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه بودجه ۳۸ میلیارد و ۸۵۰ تومانی شهرداری نوشهر پس از 7 سال محقق شد، اظهار کرد: طی چند روز آینده از پایان سال، از بودجه پیش‌بینی شده عبور خواهیم کرد و برای بودجه سال 98 طوری نوشته شده است که متممی دیده می شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم بدهی شهرداری دو دوره گذشته یعنی حدود چهار میلیارد تومان پرداخت شد تصریح کرد: بدهی شهرداری یکی از بزرگترین دغدغه های توسعه نوشهر است که باید در سال 98 به روز شود.

شهردار نوشهر با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته اتفاقات زیادی در راستای تغییر مبلمان شهری صورت نگرفت، تصریح کرد: برای دسترسی آسان مردم به کمربندی نوشهر و رهایی از بار ترافیک تملک برخی از ساختمان‌های طول مسیر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سیزدهمین ساختمان در معرض سیلاب رودخانه نوشهر نیز تملک و تخریب شد و 15 ساختمان دیگر باقیمانده است، گفت: ساخت دیواره حفاظتی در مجاورت رودخانه در برخی خیابان‌های نوشهر در دستور کار قرار دارد.

شهردار نوشهر با تاکید بر رویکرد شهرداری مبنی بر توزیع عادلانه اعتبارات و سطح خدمات در سطح شهر خاطرنشان کرد: نهضت آسفالت با رویکرد جدید در معابر بن‌بست شهری نوشهر آغاز و برای این امر یک میلیارد تومان نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.

*نیاز 25 میلیارد تومانی نیروگاه زباله سوز نوشهر

امانی با بیان اینکه به علت کمبود اعتبار بخشی از احداث نیروگاه زباله سوز نوشهر باقی مانده است، ادامه داد: در حال حاضر 25 میلیارد تومان نیاز است تا نیروگاه کامل شود و در کنار آن پیمانکار آن حدود 10 میلیارد تومان طلب دارد.

وی از افتتاح مجتمع بزرگ تجاری همافران در سال 98 خبر داد و یادآور شد: احداث پارک مجهز در سیترا و پارک آبی در نوشهر از جمله برنامه های دیگر شهرداری است که به تصویب شورای شهر رسیده است.

*احداث پل جدید ماشلک برجسته ترین پروژه شهرداری در سال 98

شهردار نوشهر احداث پل جدید ماشلک را از مهم‌ترین طرح های شهرداری در سال ۹۸ با اعتبار پیش‌بینی شده 10 میلیارد تومان برای یک قطعه عنوان و یادآور شد: با حمایت و همکاری سازمان برنامه و بودجه و مشارکت شهرداری نوشهر این پل به طول 40 متر احداث می شود.

امانی از احداث پارک اختصاصی بانوان همزمان با روز شورا در نوشهر خبر داد و گفت: یکی از نیازهای اصلی بانوان شهر که نیمی از جمعیت نوشهر را تشکیل می دهند احداث پارکی اختصاصی بود که این امر در زمینی به مساحت پنج هزار متر با امکانات و تجهیزات محقق شد.

شهردار نوشهر افزود: ساختمان نیمه‌کاره و رها شده تامین اجتماعی در ابتدای شهر مشکل مالکیتی داشته و با توجه به پیگیری های شهرداری به منظور رفع چهره نامناسب آن، در حال رفع مشکلات موجود و احتمالا فروش آن به مالک جدید هستند که امید است به زودی رفع شود.

امانی گفت: در صورت قبول فرمانداری و شورای تامین شهرستان، شهرداری نوشهر آمادگی برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به صورت تجمیعی و در راستای برگزاری درست این آیین سنتی را دارد.

ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار