سازمان هواشناسی برای آخرین هفته سال 97 و در آستانه فصل بهار، روزهای بارانی در نقاط مختلف کشور پیش بینی کرد.
کد خبر: ۷۲۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 15 March 2019

سازمان هواشناسی برای آخرین هفته سال 97 و در آستانه فصل بهار، روزهای بارانی در نقاط مختلف کشور پیش بینی کرد.

یکی از کارشناسان سازمان هواشناسی روز جمعه گفت: امروز (24 اسفندماه) به جز بخش هایی از شرق و جنوب شرق، بیشتر مناطق کشور تحت تاثیر سامانه بارشی است.
«امین حسین نقشینه» اظهار داشت: از بعدازظهر امروز این سامانه بارشی از سمت غرب کشور کاسته و فردا در بخش هایی از شمال شرق کشور فعال می شود و به تدریج از کشور خارج می شود.
وی ادامه داد: اما اواسط فردا (شنبه) سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می شود و روز یکشنبه این سامانه بارشی بیشتر مناطق کشور را فرا می گیرد.
این کارشناس هواشناسی یادآور شد: بیشترین بارندگی روز یکشنبه در جنوب غرب و جنوب کشور خواهد بود که در نقاط سردسیر و مناطق مرتفع بارش ها به شکل برف است.
نقشینه تصریح کرد: در این روز در نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس نیز دریا مواج می شود.

* نوسان محسوس دما در نقاط مختلف کشور
کارشناس سازمان هواشناسی نکته مهم در چند روز آینده را نوسانات دمایی عنوان کرد و گفت: به ویژه برای نواحی شمالی کشور این نوسانات محسوس است به این معنا که امروز (24 اسفندماه) کاهش دمای 5 تا 8 درجه ای را در نواحی شمالی شاهد خواهیم بود و فردا بین 6 تا 10 درجه افزایش و بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه کاهش 10 تا 15 درجه ای دما در این نقطه از کشورمان پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال بیشینه دمای امروز رشت 15 درجه سانتیگراد بالای صفر است که فردا به 25درجه می رسد و روز یکشنبه با چهار درجه کاهش 21 درجه می شود و این کاهش دما در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز ادامه می یابد.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که همچنین این نوسانات دما در شهرهایی همچون مشهد و اهواز قابل لمس است، گفت: مشهد یکشنبه آتی با افزایش دما همراه است و روزهای دوشنبه و سه شنبه سرد می شود و دما در اهواز فردا افزایش یافته و روز یکشنبه با کاهش همراه است.

* هوای پایتخت روز یکشنبه بارانی است
نقشینه در ادامه بیشینه دمای امروز تهران را با چهار درجه کاهش نسبت به روز پنج شنبه 15 درجه بالای صفر در مهرآباد و 10 درجه در شمیرانات اعلام کرد و افزود: فردا هوای پایتخت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.
وی یادآور شد: از روز یکشنبه به تدریج هوای تهران ابری می شود و برای این روز پایتخت، بارش باران پیش بینی می شود.
کارشناس سازمان هواشناسی گرم ترین مراکز استان در روز گذشته را بندرعباس و گرگان با 28 درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین نقطه کشور در صبح امروز را ارومیه با دمای صفر درجه اعلام کرد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار