فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان تایید کرد که یک زن تبعه کشور روسیه در ناحیه مرزی شهرستان گنبد کاووس دستگیر شده است.
کد خبر: ۷۲۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 15 March 2019

فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان تایید کرد که یک زن تبعه کشور روسیه در ناحیه مرزی شهرستان گنبد کاووس دستگیر شده است.

سرهنگ محمدرضا سراوانی امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران مرزبانی هنگامی به این زن روس مشکوک شدند که با یک تبعه ایرانی از اهالی شهرستان علی آباد کتول استان گلستان در چادر مسافرتی بیتوته کرده بودند.

وی اضافه کرد: این زن 28 ساله روسی بنام 'آناس تازیا' با رفتار مشکوک همراه مرد ایرانی در حاشیه تالاب 'آلاگل' واقع در ناحیه مرزی گنبد دستگیر شد و برابر بررسی به عمل آمده روادید مندرج در گذرنامه وی مخدوش است.

سراوانی بیان داشت: فرد ایرانی دستگیر شده خود را راهنما و لیدر یک شرکت گردشگری معرفی کرده و مدعی است همراه این زن تبعه روس از بهار امسال به چند شهر ایران سفر و اقامت داشته اند که صحت ادعا در دست بررسی است.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: بر اساس استعلام از پلیس امنیت، مهلت روادید گذرنامه زن تبعه روس که آشنا به زبان فارسی نیز هست، تا پایان سال جاری بوده اما او اقدام به مخدوش کردن مهلت و افزایش آن برای حضور بیشتر در ایران کرده است.

سراوانی تصریح کرد: هر دو فرد دستگیر شده با هماهنگی و دستور مقام قضایی بازداشت و برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان شمالی کشورمان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان گنبدکاووس واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار