مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی گفت: امسال حدود 31 هزار جهادگر در قالب 1600 گروه جهادی در ایام نوروز به مردم مناطق محروم خدمات رسانی خواهند کرد.
کد خبر: ۷۲۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 15 March 2019

صادق مفرد مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: امسال حدود 31 هزار جهادگر در قالب 1600 گروه جهادی در ایام نوروز به مردم مناطق محروم خدمات رسانی خواهند کرد.

وی افزود: از این تعداد نیمی از جهادگران با گروه های محلات همراه خواهند شد، 38 درصد گروه های دانشجویی و 12 درصد هم سایر اقشار مانند دانش آموزی، پزشکی، کشاورزی و ... فعالیت خواهند کرد.که اردوها در بخش محلات به صورت 7 روزه و گروه‌های 20 نفره و در بخش دانشجویی به صورت 10 روزه و در گروه های 32 نفره خواهند بود.

مفرد یادآور شد: در گروه های محلات، 24 درصد خواهران و مابقی برادران هستند، در گروه های جهادی دانشجویی هم 38 درصد خواهران و 62 درصد برادران هستند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی افزود: بیشترین اعزام ها از استانهای فارس، خوزستان، تهران بزرگ و کرمان است. 6 درصد از اردوها در خارج استان و مابقی هم در استان های خود فعالیت خواهند کرد.

* ساخت، تکمیل و مرمت 15 هزار منزل مسکونی توسط گروه های جهادی

مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی تصریح کرد: بسیج سازندگی تعهد کرده تقریبا 40 هزار پروژه محرومیت زدایی را در 40 سالگی انقلاب انجام دهد و این هم قرار است با کمک های گروه های جهادی انجام دهیم، در همین راستا برای شروع کار هم با سازمان بهزیستی برای ساخت، تکمیل و مرمت 15 هزار منزل مسکونی تفاهم کرده ایم که البته بیشتر آن ساخت منزل مسکونی است.

مفرد اظهار داشت: گروه های جهادی خوشبختانه در حوزه آبرسانی، اشتغال و خدمات رسانی به حاشیه شهرها هم ورود کرده اند و انشاءالله در این راستا هم شاهد خدمات خوب گروه های جهادی خواهیم بود.

* افزایش 10 درصدی گروه‌های جهادی دانشجویی

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی دانشجویی هم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته اند که این نشان دهنده استقبال دانشجویان برای حضور در اردوهای جهادی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار